Publicerad i Livet på Sjövik

Vecka 5

Hej hej! En ny vecka har gått! 🙂 Hoppas att ni har det bra. Jag har de fint. 🙂

Måndag- Det var bra mycket snö i Sjövik. Ganska svårt att sig fram. Hehe! Fika vid 10. Efter fikat hade vi svenska/matte. Lunch 12. På hemkunskapen gjorde vi mat. Kött och potatis var det, men minns inte vad det hette. Jag tyckte att de var så där, 😛

Tisdag– Vi körde en drama-lek som heter ” Alla som har…” Så ska man skynda sig att hitta en ledig stol. Vi sjöng lite sånger också. 🙂 Vid 9:40 var det morgonsamling i kapellet. Musiklivet hade hand om det! Ni var jätte duktiga, hörrni! Älskar när ni spelade piano! 😀 Älskar piano!

Fika 10. Efter fikat så kollade vi lite klipp från våran film, som vi håller på med. Den är nästan klar! V spånar inför en film som vi ska ha sen. Hihi! 😀 Lunch kl 12. Vi hade svenska/matte och sist engelska.

Nu kan jag ” Lilla Jönssonligan! ” på piano, tack vare min kompis Theo! 😀 Lyssnade när han spelade på gitarr, sedan kollade jag upp låten på piano, via Youtube. Jag spelade sedan gehör! Yey! ^_^

Onsdag- På färg och form så ritade vi av frukter, målade med tusch och mycket mera. Jag målade en bild på Feeka.se. Feeka/Therese blev jätte glad över min målning, som jag la upp på min insta. 🙂
Fika 10. Färg och form efter fikat. Lunch 12. Vi hade engelska först och sista lektionerna var svenska/matte.
Idag- Så red vi i Fagersta. Fy vad det var plaskigt ute. Jag hade tänkt att rida idag, men hade så ont i knät än. 😦  Jag fick klappa lite på hästen, fika med dem andra och ta de lugnt.  Lunch vid 12, man fick soppa och kladdkaka! 😀

Kl 13 livskunskap!  Jag övade en låt, tillsammans med min fröken Yvonne! Testade olika tonart, som de blir lättare för mej att sjunga och spela. 😉  Vecka 7 ska vi från L-blocket uppträda på morgonsamlingen! Yey! Storstädning för min grupp och dem andra har träslöjd! Vi hörs! ❤
kram från Ellen

Författare:

~ Gör allt de jag gillar på 110% 💜

Lämna en kommentar