Sparad i Livet på Sjövik

Vecka 4


Hejsan! Nu är det en ny vecka har gått. Den här veckan har det gått fort.

Måndag ~ Fika vid 10. På svenskan fick vi en praktikant. Hon heter Julia, verkar vara en glad o pigg tjej. Hon ska vara hos oss till på onsdag. Hoppas att hon kommer att trivas på Sjövik.

wpid-img_20150119_204214.jpg
Lunch kl 12. På hemkunskapen lagade vi pyttipanna. De var gott. På kvällen så spelade vi biljard. Det var första gången som jag spelade det, i skolan. Vi har ett biljard rum i skolan

Tisdag ~ Vi filmade på dramat. Vi gör en film som är en parodi med James Bond, fast det är Jane Bond. Jag har fått huvudrollen. Så vi fick ha repliker och sånt. Det var jätte roligt. Jag längtar tills min kompis Calle blir klar med videon. Han är så duktig att redigera videos 🙂

wpid-img_20150120_162054.jpg
Kl 9:40 var det morgonsamlingen. Min kompis Joel sjöng en låt. Han var bra duktig! Bravo Joel! På hälsan så fortsatte vi med våran film! Yey! Lunch vid 12. Efter lunchen hade vi svenska/matte och sista lektionen engelska.

Onsdag ~ Hade vi textil under förmiddagen. Fika vid 10. Vid fikat så ropade rektorn upp vilka som har fått brev. Han ropade upp mitt namn. Alla kompisarna till mej kollade förvånade på mej och jag var lika förvånad som dem.
– Va? Jag? Undrar vad jag ska få för brev.
10940584_1550102535237538_2182617289831871261_nVid halv elva gick jag till expositionen för att hämta mitt brev. Jag fick ett brev från min bästa kompis Elin. Och ett vackert halsband! Åh.. vad glad jag blev. Det gjorde min dag.

1619235_1550179128563212_5472261628568897642_n (1)Kl 12 lunch!Vi hade engelska, matte/svenska. Bara bus med kompisarna! Ministädning på eftermiddagen. På kvällen så kollade vi på Bröderna Lejonhjärta (film) , på boendet. Den filmen är bra! 😀

Torsdag ~ L-blocket, min goa klass, vi var till Avesta badhus. Det var roligt. Jag simmande några längder och åkte för första gången rutschbanan på den badhuset. Det var jätte kul 😀

När vi kom tillbaka från badhuset så var det lunch. Livskunskap vid 13, och träslöjd för grupp 1 och grupp 2 hade storstädning. Jag håller på med en pennskrin på träslöjden.

Fredag ~ Idag så sjöng en av mina bästa kompisar Theodor, Ramla- Håkan Hellström.

Hans glada energi sprider ut sig till alla i hela klassen, så alla blir glada och peppade att spela på musiken.Det gjorde våran dag. Han var så duktig att sjunga! Så fina kompisar man har! Man blir så stolt över dem. Vi spelade även

Great Balls Of Fire – Jerry Lee Lewis,

Hound Dog- Elvis.
Alla var så duktiga att spela och sjunga. Fika kl 10. Efter fikat så fixade vi ihop de sista från våran film. Yey! På median så kollade vi på en film som heter Julfritt. Den verkar vara rolig. Lunch innan 12. Sedan var det dags att åka hem igen. För nu har man äntligen helg! Kram på er

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

Söta ord från dej!

