Publicerad i Bloggen-Finlandsgullet

Midsommarafton 2013

Hej vänner! Jag hoppas att ni har haft en fin midsommar, som jag hade det. Först så åkte jag och familjen till Hageberg, där faster och hennes man bor. Kusinerna med familj var där, och släktingar. Det var jätte kul och träffa dem igen 🙂 På kvällen åkte vi till Älvåsa.</p

1016615_10151668624019349_1505549874_n
Lånad hos min kusin Linda 🙂

Min kusin har gjort den här collagen. 🙂 Jag syns med på bilden!

Fotografen, pappa. http://fotoleiflundberg.wordpress.com/
Fotografen, pappa. http://fotoleiflundberg.wordpress.com/

Pappa filmade och fotade barnen, som badade i poolen. 🙂

Jag doppade mina fossingar
Jag doppade mina fossingar

Jag doppade fötterna, jag ville bada, men jag har inga badkläder 😦 Jag ska köpa nya nästa vecka 🙂

Mat! :)
Mat! 🙂

Så åt vi middag, alla hade med sig sina goda maträtter, som alla fick smaka 🙂

Dem äldsta satt här
Dem äldsta satt här

Dem äldsta satt här 🙂 Det är så roligt och träffa sina släktingar, från pappas sida

Min kusin Lindas make, Joel :)
Min kusin Lindas make, Joel 🙂

Grillmästaren Joel! 😀

Grillmästarna
Grillmästarna
Hageberg ^^
Hageberg ^^

Vi hade det mysigt.

Ingen sommar utan jordgubbar ^^
Ingen sommar utan jordgubbar ^^

Efter maten så var det fika! 😀

På kvällen åkte vi ut till Älvåsa
På kvällen åkte vi ut till Älvåsa

Vi åkte hem efter fikat, för vi skulle till Älvåsa. 🙂

Midsommarstången
Midsommarstången

Precis när vi kom så kom barnen med midsommarstången 😀

Här dansade dem
Här dansade dem

Här så dansade dem. 🙂 Jag brukar inte vara med i dansen, men jag gillar helst och kolla på. 😉

Mamma och pappa :)
Mamma och pappa 🙂

Mina fina föräldrar 🙂

Pastor från Tärnsjö Nora missionskyrkan
Pastor från Tärnsjö Nora missionskyrkan

Ingalill hade hand om möten i midsommarafton 🙂

Godis ;)
Godis 😉

Jag köpte mycket gott i kiosken, i Älvåsa. Här är Älvåsas blogg : http://www.alvasa.se/wordpress/

Per-Erik Hallin uppträdde på midsommarafton,
Per-Erik Hallin uppträdde på midsommarafton,

Visste ni att Per-Erik Hallin har rösten till svenska Kalle Anka. Per-Erik var så trevlig. Han gick fram till folk, när det var paus och pratade med dem 🙂 Han sjöng fina lovsång också.

Fotografen ;)
Fotografen 😉
En stund för barnen
En stund för barnen

Så var det en stund för barnen. 🙂

Älvåsa
Älvåsa

Älvåsas skylt. Jag har sommarjobbat där i två somras. Sommaren 2010 och sommaren 2011. 🙂

Vi ungdomar gick till stranden :)
Vi ungdomar gick till stranden 🙂

Vi, ungdomar från församlingarna där jag bor, gick mot stranden.

Några doppade fötterna :)
Några doppade fötterna 🙂

Några modiga doppade fötterna, vi var där och umgås med varandra. Pratade och skojade. 🙂 Tycker mycket om er, mina fina troende vänner!

<3

Sommaren är så vacker. Oj kolla,, där springer det någon 😮 Det har jag inte märkt för än nu

Älvåsa
Älvåsa

Så gick vi tillbaka. Uppträdande och musik. Under kvällen så fikade jag med familjen

Vid 23 åkte jag och några familjen hem
Vid 23 åkte jag och några familjen hem

ca 23 åkte jag och familjen hem. Några av mina syskon, var på mini-torstens. Jag fick höra att dem var jätte bra. Och så hade dem skjutit fram den till 23. Vi skulle åka 23, jag var sååååå trött, så jag ville hem ^^ Hur var det eran midsommarafton? Ha de fint alla!

kram från Ellen

Författare:

~ Gör allt de jag gillar på 110% 💜

En reaktion till “Midsommarafton 2013

Lämna en kommentar