Sparad i Mitt arbete

Besöket i Heby..


Hej! Vilken jobbig dag jag hade igår.  Är helt slut efter man hade jobb möte på ett hunddagis i Heby. Jag skulle kika på 2 jobb i Heby. Men  Caféet är stängt.. Så den kan man kika vid hösten istället.  Men jag tror inte att jag vill kika på de också. (Läs på bilderna också hur jag hade det..) :/

Resan till Heby tog en evighet..

När jag var på besöket så kändes de fel för mej. Varför? Jo de kändes som att de var ett dagis för vuxna.. Som har mera svårigheter än mej. De fanns hundar där, men såg bara 2 st. Jag upplevde att de var för lätt för mej. De som visade för mej var så glada och positiva.. (kändes som de daltade med mej -_-

Jag är tveksam.. Jag gillar hundar .. men just människorna som jag är lite kluven på. Jag som är så åksjuk,, blir de säkert för jobbig för mej med all resande.. Och så kändes de fel när jag var på besöket. 😦 Var helt förstörd när jag kom hem.. 🤤

 

  • Träffade på en jobbig person på bussen hem.. Hen sneglade elakt och argt på mej..Jag mådde inte vidare. När man kom till våla, så gick jag av innan busstationen.. För att slippa hen..  Var och handlade och sen tog jag bussen hem sen.. Skönt!

 

  • När jag kom hem så grät jag.. 😥 Var så spänd.. och när allt släppte sig så grät jag. Allt kändes fel.. Jag behöver ett vanligt jobb, fast med egen handledare.. För jag är självständig och kan mycket.. Men jag är en sån person som är i mitten av allt.

 

  • Behöver stöd, men ändå inte.. Det är jobbigt. Och inte nog med det..Jag är tveksam.. Jag gillar hundar .. men just människorna som jag är lite kluven på.. 😳 Kommer att få en ny lss handläggare snart. 😔 Vilket de känns jobbigt.. Titti ska vara på boende o den nya som heter Maria har hand om jobb..

Skönt att jag har några dagar kvar på kims… Jag får leta vidare sen. Först sommarlov. ❤ Jag skulle vilja jobba mera i stan, känner mej mera friare då, än i hemorten.  Vill gärna jobba med barn igen, eller med vovvar. Eller kanske på ett särskola, eftersom jag har erfarenhet av det. Har många i släkten (o jag) som har svårigheter. Man kan klara sig mycket i livet, trots man har nån form av funktionsnedsättning. 🦋🥀🌹

 

Kika på Joannas blogg så får ni se. http://www.joannahalvardsson.se

Som sagt.. jag får kämpa vidare. Blev glad att mina kära familj och vänner uppmuntrade mej när jag var så ledsen. För jag är en sån person som känner när det är fel eller inte. ❤ Svårt att förklara, men sån är jag.  Jag hoppas att ni inte tycker att denna inlägg var jobbig. Men de här är mitt sätt att beskriva hur jag hade det. ❤ Vi hörs!

kram från Ellen

