11 maj 2017 – Städ-patrullen


Hejsan! I torsdags så fick barnen från Myran ett uppdrag av oss, fröknar.. De skulle röja undan skräp,, När vi gick till parken, så var barnen 2 och 2.. Plockade skräp o la i ”gör rent Sverige” påsar. 🐖 🐽 🐷  De roligaste var att de hittade morötter. Haha! Barnen påstod att det var en kanin som är boven. Sött! 🐰

Vi gick en stund med barnen.. medan de samlade in skärpen. Ett barn letade skräp under en gran.🌲🌳🌱
Barnet: Jag hittar skräp!
Jag: Jag hittar *barnets namn*

Vi såg en humla.. Barnen trodde att de var deras humla, som de hittade på gården innan vi skulle gå. Hihi! 2 pojkar hittade en liten grön flaska. De påstår att alla gröna små flaskor är sömnmedel.  🍄

Vi frågade : Hur vet ni det?”
Dem:
Jo.. För det är så! Alla små och gröna flaskor är sömnmedel!” 🎃

 

  • När man kom tillbaka, så samlade man in alla påsarna.. Så slängde de i soptunnan nära förskolan.🐼När vi kom in, så fick barnen diplom för de vara så duktiga. Jag dukade medans.. Och fixade ballonger.. Eftersom en myra fyllde år då. 🎀 Kl 11 var de lunch. Efter maten så kollade jag Ronja Rövardotter med de minsta från spindeln och myran.

 

  • När tröttnade snabbt på filmen, så jag hjälpte barnen att ta fram papper med motiv, så de kunde rita. Jag lekte med några av barnen.. 2 drakar mot en spöke.. Jag var spöket. 😏 Sedan slutade jag för dagen.. Rätt så trött, men nöjd med dagen. Vi hörs!

kram från Ellen