9 maj 2017 – Sommarlåtar och busväder


Halloj! Igår så var det rena busvädret ute. Först var det sol, sen var de mulen och kallt. Därefter haglade och snöade,, Sen var det sol igen.. Och blåst.. ett aprilväder i maj..


Hur som helst. Vi samlade in alla barnen på gården, för de skulle öva på sommarlåtar till sommarfesten som de ska ha i juni (tror jag) Det var inte så lätt.. Några av större barnen kunde låtarna galant.. Medan de små barnen vill busa istället. Tur att vi fröknar stod i närheten, o sa till dem. 🎵   🎶

Inne i värmen så gjorde barnen vindsnurror och sommarkransar. Jag satt och ritade med barnen. Ni ser väl min glass-strut. Vindsnurrorna ska finnas någonstans i stan.🍉  🌹 🍦❤

 

Medan vi ritade.. så skröt barnen: Ellen är duktig på att rita.” 🎨
Jag: Naww! <3″
Barnen: Jaa! Ingen annan fröken på hela Kims förskola kan det.. ”
Barnen: Inte ens nån vikarie är så duktig på att rita. ”
Barnen: Det är bara hon som kan rita pokémon..”

Man blir varm om hjärtat! Jag tackade så mycket! Tyckte att de ritade fint också. 💚

 

Innan maten:  Hahaha! När barnen skulle städa efter sig. (Om jag inte minns fel)

Jag: Ta upp grisen också. *härmar en gris med leksaken till barnet *
Ett barn sprang till mej: Fröken.. de är ingen gris.
Jag: oj… haha! *såg att grisen var en flodhäst*
Sedan sprang barnet med leksaken o städade undan den

Pinsamt! Såg inte skillnad på en gris o en flodhäst. Leksaken var ju gul/rosa. Haha!

När jag väntade på bussen idag, efter en dag på praktiken. Busväder 🌨🌧🌞 #uppsala #praktik #förskola

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

Kl 11 var det lunch. Efter maten, så hade man läs-stund med barnen. Jag satt bakom soffan och såg till att de kan lyssna på den andre fröken.. när hon ska läsa Alfons Åberg för dem. När lässtunden var slut, så ritade jag lite snabbt med dem.. innan jag gick till bussen. ✌💕

Har ständig huvudvärk.. Börjar misstänka att jag måste kolla hos optikern igen..🤔 😯

Hm… 😖😣

Men jag gillar snapchats filtret glasögon, i alle fall. Min pappa ska hjälpa mej att boka tid snart. För jag mår inge bra, att kisa ögonen hela tiden.. Eller har huvudvärk hela tiden.. 🤒  Vi hörs!
Kram från Ellen

One thought on “9 maj 2017 – Sommarlåtar och busväder

  1. Tack 🙂

    kolla synen är viktigt, så man har rätt styrka på glasögon, jag kan ha perioder då jag tycker jag ser sämre, sen blir det bättre igen

Söta ord från dej!

