2 maj 2017 – Vårväder! 🐜


Halloj! Igår så gick vi till Stabby-skogen,, närheten av stabby prästgård. Vi kollade efter myror. När vi gick nära myrstacken,, fick barnen panik.. Ungar!  🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜

 

  • De trodde att myrorna ville komma in i deras underkläder.. Haha! Men vi tipsade barnen om.. om en myra kommer på deras sko, ska man skaka av det, eller stampa så myrorna hoppar av. Tok-ungar!🌲🌳


Vid stenen.. är det brant,. Så barnen fick vara försiktiga att leka där.. De fick hålla sig i närheten av oss fröknar,, så vi kan se dem.

 

  • Barnens första uppgift, är att leta efter en pinne som är lika lång och tjock som frökens. När de hade hittat pinnarna, så fick dem leka. 🐜


Se vad brant det är.. Man fick säga till barnen att gå ifrån de brantaste.. och vara närheten av oss. Där det inte var så brant. Några bus-ungar gillade att tugga på löv, gräs. Haha! Tokar! 🍂 🍃

  • Vi gick tillbaka till förskolan. Roligt att barnen är så pratglada.. Ibland blir de så pratglada.. så de glömmer bort hur de går. 😉 Så då får man voffa dem lite. Kl 11 var det mat. 🐑

 

  • Efter lunchen satt jag med yngsta barnen från Myran och spindel och kollade på Ronja Röverdotter. När avsnittet var slut, satt jag och ritar med barnen.. De gillade att bråkade med varandra, några a barnen. Så då får man säga till skarpen..🐷


Gulliga barn på praktiken. Innan jag skulle gå till personalrummet, o hämta min jacka. Så kom 2 barn o kramade om mej flera gånger. De pussade på min tröja 😂 hörde att de sa ”Jag älskar dej” lite tyst. Söta! 🐞 Jag är ju barnkär. Så det är kanske är därför jag är så omtyckt av barnen? Gick mot bussen hem sen. Det var min dag igår!

Vi hörs!
kram från Ellen