4 april 2017 – Jakt på myror


Halloj! Igår på praktiken så var vi till Stabbyskogen igen. Yey! Eftersom jag hade ont i magen, så tyckte jag att de var bra, att röra på mej. Men när vi var på väg till skogen..Så pratade jag o ett barn om fåglar. För Man ser mycket fåglar nu vid våren 🐦

Barnet: Sluta prata om fåglar! Jag får ont i huvudet! 😒
Jag: hahaha 😂😃

Kort där efter pratade barnet igen om fåglar till mej. Haha! Det tyckte jag att det var lustigt.
Jag: Jag trodde att vi skulle sluta prata om fåglar? 😉 Men du pratar om det istället..
Barnet: Oj! Hehe!

Vi gick alla fram till ett träd, där myrorna brukar vara.. Men vi såg bara en stackars Myra. Vi fortsätter in till skogen, stället som vi brukar alltid vara. Fruktstund och sen lekte barnen i skogen. Det var trevligt att se. Men mitt i de roliga så var barnen gnälliga mot varandra.. Fick man reda ut deras tjafs. (ungar är bra roliga dem.. )

En del av barnen som lekte ihop ville bestämma hela tiden. En av mina handledare försökte prata med dem.. Jag tog med barnen som blev ledsen, till några flickor, så han/hon kunde lekte med dem. De lekte att de åkte bil, med stora stenar,, (det såg ut som en bil)


Nog med lek i skogen så gick vi tillbaka för att äta lunch. Jag orkade stanna kvar till lunchen, sen fick jag ont.. Innan jag gick, så fick jag släng-kyssar av barnen. Gos! Vi hörs! ❤

kram från Ellen