Mitt arbete

28/3-2017 ~ Skogsmys o knasig katt


Hej! Idag på praktiken var vi till stabbyskogen. Barnen hade matte uppgifter, de skulle hämta kottar o sånt just rätt tal. 💐🌸

Vi hade en tärning med oss. När de kommer tex siffra 5, så ska de hitta 5 grann barr o lägga på de vita duken med siffror på. ☺ Hade fruktstund ute i skogen. Mys!


En busig ung katt kom och hälsade på oss. Barnen blev storm förtjusta över katten. Katten sprang överallt i skogen. Några av barnen kunde inte låta bil katten vara. 🐱

Då fick vi säga till barnen. Katten kom fram själv, när den vill. Haha! Katten kom springande efter mej o nuddade vid min fot. Jag var inte beredd på det. Blev jätte rädd 😂😃 Katten klättrade upp på träden, så den borde vara en apa. 🐵🐱


Inte nog med det. Katten spring in en koja , som en av barnen lekte i. Såklart blev man överraskad 🐈 Vi gick tillbaka för att äta lunch.

Efter maten hade vi Läs-stund. Sen var de lekt. Jag satt och gjorde lera med några barn, innan jag gick till bussen. 🎶🎵 Har en fin dag allihopa!

kram från Ellen

3 thoughts on “28/3-2017 ~ Skogsmys o knasig katt”

    1. Haha! Du skulle ha sätt barnen.. Hur vilda de blev när de såg katten. Och hur katten sprang överallt i skogen nära oss. Haha! 🐱
      Jag blev rädd när den kom flygande nära mej. Haha! Min handledare skrattade högt. 😀

Söta ord från dej!

