Mitt arbete

23/3-2017 – Vårväder


Hej! Vilken härligt väder de var idag. Idag på praktiken så gick vi till en park i närheten av Glada grisen (kafé). Lekparken heter Giraffen. Där så lekte barnen bland klätterställningen, gungorna och en leksaksbil. Det var kul att se. De fanns andra barn från olika förskolor som var där. Vi hade fruktstund först innan de kunde leka.  🌞

Våra barn är så snälla mot andra barn. De lät de andra barnen åka först i rutschkanan. Men de andra barnen från en annan förskola trängdes före och lät kims-barnet stå kvar länge uppe. Medan de andra åkte och åkte. 😦 Stackars dem. Men till slut fick våra barn åka. Det var jag hörde av mina handledare. 🤔 😯

 

Flickorna gillade att softa bland gungorna, som de borde vara en solstol. Hehe! Och några av andra barnen lekte med bilen, att en dinosaurie jagade den. Haha! Jag hjälpte barnen att komma upp från gungorna och ner från gungorna, när de hade tröttnat. Sa även till barnen så de inte krockar på sin kompis. 😛😝

Vi gick sedan till förskolan igen, man såg fina blommor överallt vid stan. Barnen pratade mun på varandra. 2 barn ville prata med mej på samma gång, fast i olika ämnen. Härliga små liven. Haha! Kl 11 lunch. Vi var bara 10 barn idag. 🌍 🌸

 

Vid lässtunden så kollade vi på de nya versionen av Alfons Åberg. Barnen från myran och större barnen av spindeln satt inne hos oss och kollade på olika avsnitt. Jag och en handledare skrattade över en tokig sen. Hihi! En figur från avsnittet rapade.. Berättade lät så roligt, när han skulle låsas att rapa! Haha! 😆

 

Efter lässtunden så satt jag och ritade med några av barnen, innan jag åkte hem. Vilken mysig dag! Jag trivs med gänget! 🌴 Vi hörs!

kram från Ellen

5 thoughts on “23/3-2017 – Vårväder”

  1. sv: Okej vänta tills du kommer över bloggtorkan. Pressa dig inte så kommer nog inspirationen av sig själv 🙂

    Mycket roligare hitta på saker utomhus när det börjar bli varmare väder.

  2. sv: Ja, det var lättare hitta bostad och jobb när våra föräldrar var unga. Det är väl så många som bor nu i Stockholm och söker arbete, fast jobb är enklare hitta än arbete. Däremot finns det kanske vissa regler. Det är enkelt hitta rum hos olika personer i Stockholm men jag vill inte bo hos främlingar och om jag bor med bekanta vill jag inte de ska va för många i huset för jag tycker om lite privat.
    Haha, okej, skulle vara kul att se hur du var som barn. Egentligen tycker jag barn som har energi är bara charmiga, och dem barnen som pratar mycket också.

    1. Nätverk för serieskapare. Jag är medlem på den gruppen. Har fått kontakt med vissa där. Tex mina serier/konst kommer att synas i en seriebok. Har köpt en seriebok av en nätkompis. Sen så ska min serie finnas i en tjock seriebok. 🐼🕊

Söta ord från dej!

