Mitt arbete

21/1-2017 – Slask, vårväder och busiga ungar


Hejsan! Igår morse var jag seg efter jag har varit sjuk i några dagar. Gissa vad? Jo Magsjuka och diarré. Som tur var så blev jag frisk igen vid helgen. Väl till praktiken hörde jag att många av mina kollegor har råkat ut för det. Så därför var de så få personal under veckan. Usch usch.  Vilka ungar va.. 😉 De smittar sina stackars fröknar. 🐞 👽

Det var Rocka sockornas dag igår, så jag och en handledare hade fina sockor. Hehe!

Det var slaskigt på gården. En del barn älskade när de är blött och den del gillar inte det. De som inte gillar slask stod i ett hörn och tjurade. De blir kalla om barnen inte rör på sig. Så envisa de är,, så lyssnar de inte. 2 jäntor gick fram till mej och klagade att deras vantar var blöta. Händerna var kalla. ❄ ⛄

 

Jag: vad ska jag göra åt det?? Ni leker ju med snön och så. Inte konstigt att ni fryser om händerna när ni tar av vantarna. 😉

 

Ett annan barn var sur för att hon/han hade klätt på sig dåligt, med vilje. Barnet hade gått in och tagit av varma kläderna.. sen gick de ut bara tunna regnkläderna och sina vardagskläder. *suckar* Ett av barnen som jag pratade med,,sprang till mej och grät. Fick veta att ena barnet hade slagit sin kompis med vantarna. Då fick jag se till att kompisen fick säga förlåt, och att de är fel att göra så. En kram som förlåtelse blev de genast bättre. Fick hjälpa barnen att sätta på vantarna igen ❤

Väl inne så busade jag med barnen, på mattan. Jag gjorde roliga miner, för att göra de kalla barnen glada. 🙂 Vid fruktstunden så pratade vi om kvadrater. Förra veckan hade de tagit kort ute i Uppsala allt som är kvadrat. Så igår klistrade de fast de utskrivna bilderna på ett papper. Collage! 🐲 🐉

~ Hello! 🐨🐼 #boomerang

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

Sen målade barnen kvadrater och lekte. Jag hjälpte barnen att räkna hur många kvadrater på pappret. Det är kul att se att barnen har utvecklats så mycket. Sen jag började på praktiken den 23/8-2016 så ser jag skillnad. Nu känner jag barnen. Två barn kom och grät,, de hade bråkat om leksakerna. Men när jag inte förstod vad de sa, fick jag hämta min handledare. De löste sig till slut med lek-tjafset. 🐱 Det är kul och se när barnen leker fint tillsammans.

 

Kl 11 hämtade jag maten, medan barnen gjorde lite jympa övningar med de andra fröknarna. Ärtpåsar. De skulle sen kasta ärtpåsen i en låda, och sedan sätta sig vid matbordet.  ❤📚📖 Kul att se. Vi åt lasagne. Vid sagostunden så kollade barnen från Myran och stora barnen från Spindeln Bamse. Jag hjälpte till att sätta fram overhead och sånt. 🎀♀ Rätt så trevlig dag ändå, trots barnen saviga humör. Det var min dag det igår. 🦊 🐆 🦄🌸 

Vi hörs!
kram från Ellen

2 thoughts on “21/1-2017 – Slask, vårväder och busiga ungar”

Söta ord från dej!

