Bloggen-Finlandsgullet

Det här med bloggandet


Hejsan! Jag har lite funderingar kring min blogg.. De här med bloggandet.  Jag har bloggat sen hösten 2009 på min gamla blogg fram till hösten 2012. Sen bytte jag till wordpress, november 2012 och har haft den i ca 5 år. 🐢Det är rätt länge det.  Jag har rensat ibland gamla inlägg som folk inte har kikat på. Och för att få plats mera utrymme med bilder på bloggen . 🎻

Jag försöker kommentera andras bloggar.. Men de verkar som att bloggande är inte lika populärt längre. Nu är det Youtube, Instagram och andra sociala medier som gäller. 🍊 Men jag gillar att skriva långa texter och dela med mej bilder på min blogg. 🙂 Folk läste mera när jag gick på Sjövik, har jag märkt. Men nu är de inte många som läser min blogg,.. när jag skriver lite om praktiken och mitt lägenhet. I alle fall känns de som.  Jag kan ha fel.  😮

 

Jag försöker lägga upp skojiga inlägg som har hänt de senaste tiden. Tex när jag umgås med kompisar. Är på utflykt och så. Men just om sin vardag.. verkar inte vara så intressant längre. 😦 Jag har lite blogg-torka just nu.. Vet inte rikigt vad jag ska lägga upp för något intressant.. Förutom min vardag just nu..

 

Men om få veckor kommer de hända något skoj. Det kommer att bli kul att skriva om sen. Och några andra roliga upplevelser som jag ska vara med på under våren. Det ser jag fram emot att berätta om 🌅  🌄

 

Har ni någon idé så jag kan göra, att de blir roligare för att läsa? För på min serieblogg uppdaterar jag lite då och då.. För mina serier och konst. http://bibelgangget.blogspot.se/

 

Vi hörs så länge..

Kram från Ellen

6 thoughts on “Det här med bloggandet”

  1. Satsa skriv om det som du själv tycker är roligt. Det är svårt att få många läsare nu för tiden. Så det är enklare om man nöjer sig och bloggar för egen skull, även om jo det blir ju mycket roligare om man har fler läsare, det måste jag erkänna.

    1. Tack! Jag vet inte riktig vad jag ska skriva om. Förutom min vardag. Känns kul att skriva hur de är på praktiken. 🙂 Men så har jag lite blogg-torka 😛

  2. Fortsätt att skriva och blogga som du har gjort hittills, jag tycker det är roligt och intressant att läsa dina inlägg.
    Är själv i samma situation just nu med bloggen, känns ibland meningslöst att skriva något, men samtidigt vill jag skriva av mig också.
    Men är glad att du läser/kollar till min blogg 🙂
    Kram ❤

    1. Tack Elin! Jag tycker att det är kul att läsa på dina inlägg. Hur de går på skolan o så, för dej. 🙂 Vad roligt att höra att ni tycker det. Jo att skriva av sig känns ibland skönt att göra. Man kan kolla hur de var för flera år sedan. Om man har blivit duktigare att skriva o så.

Söta ord från dej!

