Mitt arbete

21 februari 2017 – Snöätande barn och pokemon-feber


Hej! Skönt att man var till praktiken nu. Har varit sjuk förra veckan.. dunder snuva.. Men skönt att det är bättre med allt. Ungarna var så glada när de träffade mej igen. Även mina kollegor. Yey! 🌞

Idag så var man ute med barnen på gården. Det har kommit snö, så några av barnen gjorde snöbollar, en del ville göra en snö igloo. En del barn gillade att äta snö.. Blä. 😨

 

Flickorna.. ❄ ⛄
Jag: Men inte ska ni äta snö.. Man kan få ont i magen.
En av barnen: Det är gott med snö
Jag: Man kan bli sjuk. För det man vet aldrig vart de finns i snön. Smuts.. Katter som kanske har varit där.
Barnet: Jag gillar att vara sjuk! 😛😝
Jag: Nä det är inte så kul. Man kommer att sakna sina kompisar
Barnet: Jo,, för då kan jag kolla på filmer via min padda jätte mycket.
Jag: Jaha.. Men tänkt va mycket skoj man missar på förskolan då? Och sina kompisar?

Barnet lyssnade inte.. han/hon fortsätter att äta av snön. Haha!

Roligaste var när några pojkar lekte med plast-traktor. De berättade att leksakerna hittades år hundra-400-50 år.. (De säger massor mycket 100. istället för att säga tusen år. ) 😎

 

Fruktstund,, Under dagen så var det mycket Pokémon tecknande..  Det blev lite för mycket.. Jag hoppas att pokémon-feber går över snart..
Barnens kommentar är :
-Det är ditt ansvar med Pokémon!
-Ja! Och vi målar den..

Kl 11 lunch. Efter maten så kollade barnen på ” Fem myror är fler än fyra elefanter” via paddan. Ritade mera pokémon/kopiera. oj oj!🙃 😜
Vi hörs! 🌞
kram från Ellen

Söta ord från dej!

