Mitt arbete

9/2-2017- Pokémon-feber


Halloj! Igår på praktiken så var vi ute på gården med barnen. .  Många barn var på bushumör och lekte vänligt. En del lekte inte så vänligt. Brottningsmatch.. Jag fick komma in och stoppa tjafset mellan 3 barn. 😦 Vi gjorde lite lekar med barnen, innan vi skulle gå in🔆

 

  • Barn mellan 0-6 år är duktiga på att leka snällt och vara bråkiga mot varandra. Tur att jag har extra öga på dem. 😉 Har fortfarande starka minnen som barn. Och är själv van med små liven.. eftersom har syskon, kusiner och kusinbarn.  👽

 

  • Det var få personal, så vi fick låna några av andra barnen från olika avdelningar på kims förskola. Och några av våra barn fick vara gäst i nån av de andra avdelningen. Hur som helst, så hade jag hämtat frukten till barnen. Sen var det lek och stoj. 🌈
  • Det är pokémon feber på praktiken..  Jag ritade svåra pokémon till barnen, som ville att jag skulle rita. Haha! Jag skannade/kopierade några teckningar, som de kunde måla till. Det var en hel del. 🎨
  • Kl 11 så dukade jag. Över 11 var det lunch. Märkte att barnen hade svårt att koncentrerade sig vid lunchen och annars också. Man fick säga till barnen, att inte glömma bort att äta också. 😛
  • Så var det läs-stund. Jag satt och läste för de barnen från de näst-yngsta barnen från Myran/Spindeln. Medan den andra fröken läste för de äldre. Barnen var väldigt okoncentrerade.. Jobbigt!  👶 (Barn är barn.. De kan vara helt underbara och helt jobbiga)  💖
  • Man fick säga till flera gånger. Annars var barnen glada under dagen.. Förutom vid några tillfällen de var gnälliga.. Kanske de har spring i benen? Att våren är på g?  Jag var jätte trött när jag åkte hem vid 13 tiden. haha! 🐢

 

Det var min dag det.Hoppas att ni får de fint!
kram från Ellen

2 thoughts on “9/2-2017- Pokémon-feber

  1. sv: Vad kul att nån vill att jag gör fler videos 😀 jag lade upp en precis nu och vill göra många fler videos, det tar bara tid och jag vill göra dem bra.

Söta ord från dej!

