26/1-2017 ~ Populär bland barnen 


Hej! Idag på praktiken så var vi ute i gården. Barnen lekte på gården.. de var blött och geggigt.. en del barn sa: Jag gillar inte lera” Men ändå ser man dem leka bland leran. Hihi!

~ 📸📷 #canon #powershot612

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

 

De är så många sjuka fröknar nu..Så vi skaffar in vikarie. Hoppas att folk blir friska snart. 😰 En fröken o några barn letade efter triangel på gården. Min handledare/fröken tog bilder på allt som är triangel/trekantiga 🔺🔼

Fruktstund.. jag hämtade frukten, tog en mugg kaffe och tog de lugnt i ca 5 min, innan jag till dem andra. Frågade om jag fick göra det. De fick jag ⛾☙ Jag dricker kaffe bara ibland.

Barnen ritade Pikachu idag. Jag hjälpte dem att stavas till pokémon. De skulle ha en föreställning på eftermiddagen. Kul! Många av barnen ville att jag skulle rita Pikachu. De gjorde jag.. men berättade för dem, att jag kan rita en mall till dem, så de kan rita av nästa vecka  ^_^ Jag gillar ju att teckna.

Jag dukade inför maten, medan de andra barnen fick se bilderna som en av fröknarna hade tagit kort på. Har märkt att jag är omtyckt av barnen o personalen. Så de glädjer mej. Så fort något händer, så kan barnen komma till mej eller dem andra. 💚

Roligt är att pojkarna o flickorna berättar att de gillar mej. Jag gillar dem. Roligt att höra barnens upplevelser. Jag brukar se om någon barn är ensam.  Eller försöker lösa ett problem åt dem..

Kl 11 lunch, de var soppa o nån slags mannagrynsgröt efterätt. Blev matkoma för mej. Haha! Slutade vid 12 taget. Längtar tills jag får öka dag o timmar.

Vi hörs!💝

Kram från Ellen

2 thoughts on “26/1-2017 ~ Populär bland barnen 

  1. sv: Haha ja, många av dem jag följer är bara om mat, kristna tron där det finns många bibelverser och kärlekstexter för kristna. Många har jag inte koll på längre men ibland kan dem ju dyka upp i flödet och man kan få något att tänka på, bland alla andra bilder som kommer upp.

  2. sv: Ja, jag hänger med precis. Jag kunde ibland bli väldigt sur för att man hade bokat något och så blev det inte av. Nuför tiden ser jag att det finns en orsak bakom avbokningar, om det gäller ens närmaste vänner.

    Kul inlägg 🙂
    Minns när jag hade fruktstund när jag gick i lågstadiet hehe

Söta ord från dej!

