24/1-2015 ~ Pyssel o stök 


Hej! Hoppas att ni har de fint. De känns som vår ute. Eller våren är på g 🌱
wp-image-1865251927jpg.jpg
Idag på praktiken så var vi först ute på gården. Barnen samlade på is. Häftigt tycker dem. De såg att de minsta barnen hade ramlat av klätterställningen. Så de ropade på en av fröknarna.. men jag kom till undsättning och tröstade barnet..🙁 Skrutten då. Gav barnen till en av fröknarna.

wp-image-1358053420jpg.jpg
Fruktstund. De fanns inte så mycket frukt. 🌱 Barnen lär sig triangel o sånt idag. 🔺🔼 De är viktigt. De lärde sig att trekant eller triangel har 3 kanter. Så fick man sjungs den klassiska låten ” Min  hatt har 3 kanter”
wp-1485265157909.gif
Barnen klippte o klistrade egna triangel. Satt dit fina saker på. 🔰🛆 Jag hjälpte dem. Kunde inte låta bli o göra en liten filur själv. 🐒🐵 De blev en apa.  Lärde barnen att göra armband av garn. 🐺Tur så sa min  handledare till vikarien :” Dukningen är Ellens jobb, hon klarar de här”

 

Hur som helst.. Idag fyller ett barn år på förskolan. De blev ballonger firande o sång. 🎈🎉 Lunch sedan. De var min dag de. Brukar alltid kolla till barnen, om de blir bråk eller inte.

 

Nog om grymtade 🐷🐖🐽 Nu på fredag så ska min LSS handläggare o mina fröknar ha möte.. De ska prata om mera jobb tider för mej..Jag vill jobba 3 dagar i veckan och flera timmar..💜🎉 Skulle vara kul! Vi hörs! 💜💙 

Kram från Ellen

2 thoughts on “24/1-2015 ~ Pyssel o stök 

    • Det tror jag ni. Skulle vilja öka flera dagar och timmar. Istället för 9-12, tisdagar och torsdagar. Vill ha med onsdagar också. Och kanske öka en till timme eller så. 😄

Söta ord från dej!

