Sparad i Min lilla vardag, Min lilla vardag (2)

Julafton 2016


God fortsättning på julen! 💓 Hoppas att ni har haft det bra. Jag har haft en fin jul. Känns bara konstigt att det var julafton igår.. Har lite svårt att smälta det fortfarande. Hehe!
julafton-2016-1
Jag kom till familjen vid 9 taget. Kramade god jul till syskonen.. Se va fint de är hos mamma, pappa och syskonen. Vi satt och åt julgröt tillsammans. Mysigt var det. 🎄
julafton-2016-2
Jag gick hem en snabbis för att göra mej ordning. Kom hem till familjen lite senare, vid halv 11. Vi sjöng lite jullåtar tillsammans. Mamma läste julevangeliet. Yey!  Djuren fick vara med, när vi hörde orden.  🙏

För första gången i år, så hade vi en Secret Santa.. Alltså vi syskonen köper en julklapp till nån.. Vi testade denna år. Eftersom 2 av syskonen har flyttat hemifrån nu i höst. Och en av syskonen måste spara pengar till sin blivande bröllop, som är nästa sommar. Nästa år,, då köper vi till hela familjen igen. De tycker vi bäst om.  🎅 🎄🌟

Vi firade mamma och pappas 20 års förlovningsdag.. Med tårta! yey!💖 Nästa år firar de 20 års bröllopsdag!

Efter fikat så tog vi de mest lugnt. Vi kollade på gamla videos när vi var yngre.. Då var jag 15 år. Haha! Vi kollade på videos när det var jul och nyår under 2006-2007. Oj oj! Så liten man såg ut då. Haha! 👶
julafton-2016-5
Linnéa och Albert åkte för att hämta farmor och farfar. De skulle fira jul tillsammans med oss. kl 15, så började Kalle Anka! Mycket viktigt!! 🇸🇪

1 timme senare så kom mormor, morfar och morbror Simon hem till oss. De skulle också fira jul. De var fullt hus hemma hos oss. 🖐 🇫🇮
julafton-2016-6
Vi åt julmat tillsammans. Mys! Morbror Simon åkte hem till min äldsta morbror Robert, för att vara tomte för mina små kusiner. När Simon kom tillbaka igen, så delade vi alla ut julklappar till varandra. Vi hade ingen tomte hos oss i år. De gjorde inget. 😯  😺
julafton-2016-7
När alla hade fått sina julklappar så fikade vi. Mums! Glass, cheesecake och sånt. Farmor och farfar fick skjus hem.. Mormor, morfar och morbror Simon åkte hem lite senare.  🐺

Jag gick hem vid 22, var helt slut och trött. Men nöjd efter julen. Min första jul i min lilla lägenhet.   Synd att de inte var något vit jul i år.. Hoppas att snön kommer snart. 🌨❄⛄

Fick så fina julklappar! Först ut fick jag fina julklappar av mina vänner 🎅🎄🌟
julklappar-2016-1
Av Frida : fick jag fina nagellack
Av Elin och Jonas fick jag: En katt, som man kan ha på toadörren, magnet med fin budskap, grillvante och grytlapp!

Tack ska ni ha fina vänner! 🎁

Av familjen fick jag dem här:
julklappar-2016-2
Av Linnéa och Albert  fick jag: Mumin!!!
Av mamma och Pappa Leif fick jag: Handdukar med Mumin-motiv, en tygväska med Mumin, Skärbrädor av plast, Vetekudde, trådlös laddare och mobilskal. 💓
Av farmor och farfar fick jag : Choklad och pengar! 🍫  Tackar! 💓

julklappar-2016-3
Och sist och inte minst.. Av mormor och morfar fick jag: Julduk och en brödrost! Yey! 💓

Även om några av mina vänner ville ge mej julklappar, men ändå inte kunde.. Så är jag ändå tacksam att de ville göra det. Jag är glad att jag har dem som mina bästa och närmsta vänner.  God fortsättning på julen mina fina läsare! ✨

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

2 reaktioner till “Julafton 2016

Söta ord från dej!

