Mitt arbete

15/12-2016


Hejsan! I torsdags när jag kom till praktiken, var alla barnen inne på förskolan. Jag trodde de skulle vara ute och lekte. Men de var inne och tjoade. Jag satt och ritade med barnen. Det var mysigt.

wp-1481785078116.jpg

Ett otäck sak som hände, var att barn hade klämt sig på en magnet-leksak,, så jag fick hjälpa barnet att ta bort dumma leksaken.. 😯 Han/hon fick ha handen i ljummet vatten.

Jag och några av barnen hade tänkt att hämta frukt, till fruktstunden.. men fröken var snabb hon. 🍊

Efter frukten var de tjo och lek med barnen. Fick ha ett extra öga på de små liven. De märks att barnen vill ha lov snart. Spring i benen. Vid 11 så dukade jag och hämtade jag maten.  Minns inte vad vi gjorde mera under den dagen.. Jag åkte hem vid 12 taget.. Trött efter alla tjo och stim. 👶

Vid våren hoppas jag, att jag kan jobba flera dagar o timmar.. Istället för bara 2 dagar och några få timmar. Jag blir så rastlös om jag inte har nåt att göra, om dagarna.  😨 😟

Ha de så fint!

kram från Ellen

Söta ord från dej!

