Mumin böcker


Hej! Som många kanske vet som är jag tokig i Mumintrollet och i Finland. Därför heter min blogg Finlandsgullet. Men jag delar även med mej min vardag, estetiskt ibland,(på min serieblogg bibelgangget.blogspot.se)  när jag träffar vänner, fotar osv.
Här är en Lista på alla böckerna med Mumintrollet.  🇫🇮  🇫🇮
 
1. Småtrollen och den stora översvämningen.
2. Kometen kommer
3. Trollkarlens hatt
4. Muminpappans memoarer
5. Farlig midsommar
6. Trollvinter
7. Det osynliga barnet och andra berättelser
8. Pappan och havet
9. Sent i november
 
Mumin-böcker
Tumblr bild
Här är böckerna som jag har:
Farlig midsommar
Trollvinter (en tunnare variant)
Pappan och havet
Sent i november (pocket)
 
———————-
Skulle vilja ha alla böckerna.
Troll vinter och sent i november , vill jag ha en tjockare bok, som de andra böckerna. Och så vill jag har resten av Mumin böckerna. 🐾 
tumblr_oh0ay250sj1s3typmo1_1280
Tumblr
Har även : Vem ska trösta Knyttet? Hur gick det sen? och några andra Mumin böcker som inte Tove har skrivit. Slags Muminserier och små Muminböcker med bilder har jag, och serier Med Mumintrollet. .💖

Läser ni Mumin-böcker? Gillar ni Mumin?
Ha en fin helg allihopa!

kram från Ellen

4 Replies to “Mumin böcker”

  1. Du är redan en bra bit på vägen (längre än mig) mot en komplett samling med dina fyra böcker. 🙂 Jag kan rekommendera boken ”Sommarboken” också. Den är skriven av Tove Jansson och är superbra, men handlar inte om mumintrollen.

    1. Jaha! 🙂 Men du bor ju i Tove Jansons land.. Finland! Tänk om man bodde i ”De tusen sjöarnas land” Mormor min flyttade till Sverige när hon var bara 9. Fattigdom.. 😛

      Ska nog kika efter den. Har du alla filmerna av mumintrollet då? Jag har några stycken.. Tänkte göra ett inlägg om de nån gång.

      1. Egentligen är Finland ganska lika som Sverige. Inte mycket som skiljer länderna åt. 🙂

        Nej, jag har inte filmerna. Jag tycker att böckerna är mysigare. Men filmerna finns på Youtube tror jag, så det går att se dem där ifall man får ett mumininfall. 😀

Söta ord från dej!

