1 dec 16~ julmys 🎅


Hej! I torsdags på praktiken var de julmys! Vid fönstret fanns de papper med siffror. De är barnens julkalender. Varje dag får de ett uppdrag av tomtenisse. 🎅

julmys på myran.jpg

 

Vid fruktstunden (frukt o pepparkakor)läste fröken upp deras 1 uppdrag av tomtenisse. Alla barnen skulle rita en bild på sig själva. Klistra på ett färgglatt papper. Skriva namn på. De skulle räkna hur många barn de finns på Myran 🐜

 

 

Mina handledare/fröknar på Myran tog med sig barnen, 2 o 2 och ritade med dem. Medan dem andra barnen lekte. Tills alla teckningar var klara. ✏ Jag kunde inte låta bli att rita själv. Hjälpte barnen att vässa pennorna, ta fram pennor.
Några av barnen hade inte så mkt göra. Jag gav förslag att de kunde rita lite. De ville några. Ibland hände det att nån av barnen ville ha hjälp, att reda ut ett leksaks problem mellan barnen. De löste sig , när jag hjälpte dem. ❄🐼

Kl 11 var dags för mej att duka till lunchen. Medan de andra fröknarna övade jullåtar med barnen. 😍😘 gullisar!! Fröknarna tog bilder på barnens självporträtt, som låg på golvet. De satt upp teckningarna sen. Jag Hämtade maten sedan.

De är kul att se att barnen gillar mej. Även personalen. Jag känner mej omtyckt! Är så glad att jag får ha praktik där. Att de ville ha just mej där på Kims förskola 🎵🎶 Är så tacksam över det.

Ha en fin kväll allihopa !

kram från Ellen

Söta ord från dej!

