Halloj! Hu vad kallt det var idag. Ingen snöflinga i sikte. Men kyligt var det! Trots man kom hem för en stund sen, så fryser man lite grann. Idag på praktiken så visste jag inte om barnen skulle gå in snabbt eller inte. Så jag var inne på förskolan en stund.. Ett litet miss.. 😜
wp-1479988202507.jpg
Eftersom jag frös vid förmiddagen fick jag denna av mat-tanten ☕ Jätte snällt av henne. Sen blev man varm, så jag kunde gå ut o leka med barnen. Det var trevligt!

 

Jag märker att barnen och kollegorna gillar mej. Fast jag bara jobbar där i 2 dagar i veckan, sen 23/8. Yey! 🐞 De gör mej glad!
wp-1479988193000.png
Idag så kom mina tofflor fram. Min handledare hittade den, från nån annan avdelning på Förskolan.

Vilken rackare 😥 vi var ute med barnen o lekte. Hade fruktstund ute. Många av barnen var ledsna för de frös. 😔😟 Inge kul att vara kallt.

 

Man försökte leka med barnen så de ska bli varma. Några av barnen smet in. ❄ Till slut gick vi in igen. Då lekte barnen inomhus. Jag och några av barnen höll på med trolldeg. Sen tröttnade dem. Dags ett ta undan grejerna

De var full rulle med barnen inomhus. Kl 11 så dukade jag till maten, medan vikarien sjöng jullåtar med barnen. 🎅👼 Vid 11 lunch. Pasta och skinksås var populärt! Slutade för dagen innan 12, för att hinna med 12 bussen. 🚐

Vi hörs!
kram från Ellen