Blandat

Insta/facebook vs Snapchat


Hejsan! Inte så länge sen så började instagram härma stackars snapchat,, med deras design. Men nu börjar messenger gör likadant.😨 😟
wp-1479988222337.jpg
Förstår inte varför Instagram och nu Facebook appens messenger härmar Snapchats stil och design.. Kan ingen sociala medier ha sin egen stil.. Måste instagram härma snapchat?

insta-o-messenger-harmar-snapchat

Och nu vill messenger göra de samma.  Jag vill att snapchat ska ha sin stil. Även dem andra sociala medier ska ha sin stil. Men så tycker jag. Vad tycker ni? Jag tyckte om när messenger kunde skicka bilder och filmer till varandra. Att kunna ringa och videosamtala.📱

(När insta härmar snapchat.. Nu är de messengers tur..)

Men ska de också ta över Snapchat nu också? Istället för att heta My story,som de finns på snapchat.. Så heter den din dag. På instagram heter det Story . Bråkar instagram och Facebook på snapchat eller? Jag gillar båda apparna. 😦 Men tycker att de känns drygt att de måste göra om hela tiden.

 

Kanske folk som inte är inne på sociala medier kanske inte förstår de här.. Men vi som är inne där.. tyckte nog att de är drygt att apparna måste göras om och om.. 😦

 

På sociala medier är jag inne för att nå mina vänner från gymnasiet, och sjövik. Men vänner som bor långt ifrån mej. Att ha koll vad de gör om dagarna.  🙂

 

Det är inget att göra något åt med sociala mediers uppdaderingar och sånt.. Vissa är nöjda och en del inte.. Jag är inte nöjd i alle fall. 👎

 

Läs här : http://www.expressen.se/omtalat/tech/facebook-messenger-har-andrats-totalt–har-blivit-precis-som-snapchat/

Vi hörs så länge.. 

kram från Ellen

3 thoughts on “Insta/facebook vs Snapchat

    1. Först filmade jag via snapchat. Sen så fixade jag på datorn. Windows movie maker 😊 Jag tror att det var så..kommer inte ihåg. Annas brukar jag fixa på mobilen också 😀

Söta ord från dej!

