Hej! Är det inte fint att ha vänner som bryr om en för den man är? Att man känner sig viktig för sina vänners närhet? Att kompisarna tycker om att vara med en? Det glädjer i hjärtat när man tänker hur fina vänner man har. Både kill-kompisar och tjej-kompisar! Jag har vänner från barndomen, från Boland, och från Sjövik. 💖

 

Har några som jag trivs med. Men vissa tycker man mera om en den andra. Man kan inte vara vän med alla, även man försöker ge vänlighet till några. Det har jag märkt.😟 (Man kan försöka vara snäll, mot dem.. även man inte gillar de människorna. )

 

Vissa tror man att några är toppen vänner.. tills några år senare så märker man att de är dåliga vänner till en. Som sårar än med vilje. Då ska man bryta vänskapsbandet. Det kan vara tufft om man gör det. 😢 Man är rädd att få hat, om man bryter kontakten helt. På sociala medier och på verkliga livet. Men man ska tänka: Att man ska vara med dem kompisarna, som man mår bra av. 🍦

13330998_1725981237649666_6975631392377728759_n

Här är några av mina vänner som jag tycker väldigt mycket om. Sandra och Elin!  Mina bästa tjejkompisar  Vad skulle jag göra utan er? Ni är helt klart de bästa som finns!

 

Dom här tjejerna uppmuntrar mej när jag känner mej nere, jag uppmuntrar dem. De tycker om mej,, hela mej. Alla mina sidor. Det är viktigt! För jag gör det till mina vänner! 🙂 Är tacksam över att jag har så många fina vänner! Som bryr om mej. Visst.. man behöver inte ha samma åsikter som ena kompisen.. Men man kan lyssna på sin vän. Stötta och uppmuntra.💟

 

Man ska vara med dem, som man känner glädje av. Att känna sig älskad! Jag bryr om mina vänner otroligt mycket. Men om jag märker att de vännen som jag bryr mkt om sårar mej.. så vet jag inte vad jag ska göra.. Bryta kontakten eller förlåta. Jag har lätt att förlåta.. Men om personer som fortsätter att dumma sig.. så är man tvungen att bryta.. 💔 Det är tufft! Men.. man ska inte utsätta sig för fara.. Att man mår dåligt, att vara med personer som är taskiga mot en. Man ska tänka på sig själv också. Det är inte alltid så lätt inte. 💔

 

Det är mycket man ska tänka på med vänskapen.. Men ett tips är att vara med dem, som man mår bra av! 💙

Va rädd om er! Vi hörs!

kram från Ellen