Halloj!  Jag är populär bland barnen. Hehe! De gillar min tröja jätte mycket. Deras kommentar från idag: Den filmen har jag sätt. 🤗🙂

I want have snow now❄⛄

A photo posted by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

Idag när jag kom till praktiken så hände det något tråkigt för mej.. Mina svarta foppa tofflor var bara borta, när jag skulle öppna skåpet. Dem var där i torsdags.. .mycket märkligt. 😓 Har letar överallt på hela förskolan. Men ingen spår efter den. Min handledare ska efterlysa skorna… Jag vet att de var i Skåpet när jag lämnade in skorna i torsdags.. Hur som helst.. jag hämtade frukten till fruktstunden som vanligt… kall om fötterna var jag. Bara strumpor 😔

 

När dem hade fruktstund, så sorterade jag kritor som vi har fått in. Så klart var barnen nyfikna på vad jag gjorde. Vikarien o barnen kollade nyfiket på. Min handledare/fröken berättade att vi har beställt in nya pyssel saker. 🎄🌲 Under dagen så pysslade de julstjärnor 🌟⭐

popular
Lekte med leksaker. Jag var lite överallt idag. Var med barnen när de lekte, letade efter skorna.. inte ett spår! 🤔😐 Kl 11 dukade jag till lunchen. Medan fröken o Vikarien sjöng jullåtar med barnen 🎅👼 Snart är de december! De ska bli Lucia på förskolan! Mys! Lunch..

 

På lunchen fick jag en rolig kommentar ett av barnen:
– Ellen är du hungrig?
– nej. Jag är mätt 😏
– näää. Jag vet att du är fortfarande hungrig.
– Hur vet du det?
* barnet lyssnar på min mage*
– Jo för jag hör att din mage ropar på mat. Jag är mat drottningen/kungen på hunger. 👑
– Jaha ja! Det säger du? 😉
– Jaa! *barnet var nöjd * 😁😀

Överlycklig 😍😘😁 @sarasongbird #splay #sarasongbird

A photo posted by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

(Denna gjorde min dag. Hade skickat en målning till henne. Då skickde Sara en foto på henne, som tack. Sara skickade foton hem till min familjs adress. Jag hade skrivit min adress bakom kuveret.. och så fick hon ett kuvert + frimärken.. Så hon kunde skicka fotot. )

När jag slutade så åkte jag till familjen. Personalen lovade mej att försöka efterlysa mina tofflor.. de finns bara ett par svarta foppa skor på hela förskolan. Ena är mina och den andre är en kollega som är större fötter än mej. Hoppas att de finner skorna till på torsdag. Vi hörs!

kram från Ellen