Halloj! Idag på praktiken så var inga barn på gården.. Jag tyckte att det var märkligt. När jag kom in, så var barnen redan inne och lekte med leksakerna. Jag satt i en stol och kollade på när barnen lekte. ❄ ⛄
 
  • Vid halv 10 så ringde jag på klockan,, då var det dags för fruktstund. Jag fick äran att skära äpplen.. Men de gick inte så bra. Haha! Barnen var lite kinkiga. Själv råkade jag skära mej på handen.. Så då fick proffsen tar över, medan jag tog på ett plåster. En av andra förklarade att dem har jobbat på förskolan i ca 30 år.. Så jag är bara nybörjare. 🍏
 
  • Barnen fick sina frukter att gnaga på. Sen gick barnen och lekte igen. Barnen hade så mycket energi ,, de hade en teater i avdelningen. Jag satt din papper i plastmappar, och satt dem i barnens pärmar.. Det var inte så lätt inte.. 14 barn är det… Fick hjälp av ena handledaren.. Vi råkade blanda ihop fel papper på fel barn. Haha!😀 Men sen lyckades vi. 🎀
 
  • Vid 11 tiden så hämtade jag maten, medan en annan fröken läste för barnen. Som vanligt var det stark soppa.. och god pannkaka.
 
  • Jag slutade för dagen vid 12 tiden. De jag vet,, är att barnen skulle gå ut och springa av sig efter lunchen o ha läst-stund, mellis på eftermiddagen. Låter mysigt. Roligt att barnen tycker så mycket om mej. Fick hjälpa dem lite o skoja.. Men brukar säga ifrån, när de är fel.  🐢
 
Vi hörs!
kram från Ellen