Hellu! Igår så var det en fin dag på praktiken. Jag och en fröken ( som är min handledare) pratades vad jag kan göra mera på praktiken. Jag berättade att jag vill jätte gärna göra något mera med barnen, istället för att ta fram frukt, duka o sånt, som jag brukar alltid göra. För jag berättade att jag kan vara med o rita med barnen, sjunga med dem osv. För jag gillar ju sånt. 💪🌿

Från i tisdags 😛

Från i tisdags 😛

Det tyckte att de var en bra idé, så vid morgonsamlingen satt alla barnen i ring. Ena fröken sa att jag kunde några låtar. Man såg barnens iver i deras ögon.  Jag och barnen sjöng : Imse vimse spindel, dipp dripp dropp låten, och några till. Det var mysigt. Sedan hämtade jag frukten. Jag kände mej så stolt. ✌💕

Inte nog med det,, jag satt och pysslade några av barnen.  Vi gjorde pumpor av papper.

  1. Man tar ett grönt papper
  2. Rita dit hus stor pumpan ska vara i orange papper
  3. klippa ut pumpan och klistrar fast i gröna pappret
  4. klippa ut ögon, nära och mun från svarta pappret
  5. klistra fast på pumpan
  6. rita nån slags brun-sak som pumpan har
  7. glöm inte att skriva namn,, 🎃  Sen var det klart!

Ihh! Det var trevligt. För jag tänker börja jobba tisdagar, onsdagar och torsdagar snart. Kanske vid december.. För onsdagar så pysslar dem. De gillar ju barnen. Jag kan ju rita och måla,,, då kan jag lära mej dem att rita djur och sånt.🎨 Har ju berättat att jag har pluggat i estet i 4 år, i Uppsala. Och 2 år på Sjövik,,, så jag kan sånt. 😋

Innan 11 så dukade jag fram, jag hade en svans efter mej. Sött! Igår var det flera barn på Kims förskola, än det var i tisdags. Så de var trevligt. Vi år soppa och pannkaka. Jag slutade vid 12 taget.. När jag kom hem så var jag jätte trött..

Från nu i höstas.. med praktiken.. Google+ fixade bilden åt mej 😝 🙃

Från nu i höstas.. med praktiken.. Google+ fixade bilden åt mej 😝 🙃

Tänk att jag har jobbat/praktiserat i 4 månader nu. Yey! Jag storm trivs. Nån dag ska jag ha möte med min Lss, och mina handledare ( som är fröknar till barnen, på myran, Kims förskola) 😄 Yey! Längtar tills jag börjar jobba flera dagar!

Vi hörs! 

kram från Ellen