Halloj! Igår när jag kom till praktiken så var jag väldig mör efter all bärande.. Så ni vet så håller jag på att flyttar. Det tar krafterna för mej. Stor förändring. Hur som helst, när jag kom till praktiken, så var vi alla ute. Barnen hade gjort egna vindsnurror i onsdags. Jätte fina. De hade testat vindsnurrorna inne.🍄

wp-1476443030992.jpg

Fina snurror va? Jag gjorde aldrig sånt på mitt dagis, när jag var liten.

Vissa fungerade väldigt bra och vissa inte. De hade olika tjocka papper. Så igår testade vi ute. Då var de tjocka papper som fungerade bäst ute och de tunna inte. En av fröknarna på Myran tog bilder på barnens vindsnurror, och när barnen skulle sätta sig tillsammans. 📸 Vi gick in, så hämtade jag frukt till fruktstunden. Det var rätt så kallt inne. ☕ De hade inte fått i gång värmen än.

wp-1476443037310.jpg

Omklädningsrummet

En av fröknarna hade med sig olika plastlådor, DL, och sand. De skulle kolla vilket av plastlådorna och måtten hade mest sand i. De vissnade sig att 2 olika mått-grunka hade likadant mått. De gjorde oss som arbetade väldigt förvånade. 🐏 🐑 Hihi! De var slags matte grej de ville lära barnen. ☺️

Morr på dem som ger Kims förskola konstiga maträtter 😡

Morr på dem som ger Kims förskola konstiga maträtter 😡

Vid lunchen så var de ingen höjdare. Maten vi åt var gulaschsoppa.. Det var så starkt, så barnen kunde knappt äta. Inte vi från personalen heller.. Man kan inte äta mat som är för starkt. 😰  Eller hur? Så vi/de ska ringa o klaga. Vi har fått så konstiga maträtter…. 

Men jag ser fram emot på tisdag. Vi ska på en spännande grej! Mera säger jag inte. Tihi! Ha en fin fredag allihopa!

kram från Ellen