Halloj! Hoppas att ni har de fint. Jag har de rätt så bra. Igår var de stressig på praktiken.  Först så kom jag till praktiken som vanligt. Men upptäckte att min skåpnyckel var borta, från skåpet.. Jag hittade inte den. 🌲🌳🌱

Jag hängde min jacka i personalens omklädnings-rum. lämnade väskan i förrådet,, för jag har värde saker där. En av fröknarna tog fram en fleecejacka till mej. Istället för en röd, så fick jag låna en svart. 🕵

wp-1474955987299.jpg

Dimmig morgon igår

Jag, barnen och fröknarna gick till Stabby-skogen. Där så var de fruktstund. Sen fick barnen ett uppdrag. De fick varsin olika rep, lång, eller kort.  De ska leta efter pinnar som är mindre än rep-biten. Man ska vara 2 och 2. Det gick bra för dem. Jag fick vara med ett barn. De la pinnarna på vita duken.🍀

wp-1474621895467.gif
Nästa uppgift : Leta efter en pinne som är lika stor som repet. Det var inte så lätt. Klockan tickade.. så barnen fick leka i skogen en stund, medan vi andra hade koll på knodden. 🍁 🍂 🍃  🍏

Efter barnen lekte vargar, rävar och björnar såg vi att klockan var väldigt mycket. Vi skyndade oss tillbaka så fort vi bara kunde.  🐾 Vi kom till Kims Förskola över 11. En av mina handledare hittade min skåpnyckel. Så mysteriet var löst.  Jag dukade till den sena lunchen. Vi åt mat ca halv 12. Hjälpte barnen att servera mat eller vatten/mjölk.🍳🍴

Innan tolv slutade jag för dagen.. Stressigt! De kände stressig när vi gick från skogen, och lunchen.. Men jag klarade av gårdagens arbetsdag. 👊 Yey! Ha de så fint allihopa!

kram från Ellen