Min lilla vardag · Mitt arbete

Höst-feelings. 🍂🍁


​Halloj! Börjar få lite höst-feelings. 🍂🍁 De börjar bli kyligare ute. De blir fort mörkt tycker jag. 

Jag börjar funderar mkt på jobbfronten. När min LSS handläggare ska hörs av sig efter sin semester. Undrar om hon har hittat något till mej?🌻

Vill helst jobba på nån förskola, i Uppsala eller i Östervåla. Kanske nån affär, tex Coop i stan eller i våla. Nån bokhandel? 

Men helst på ett förskola. Skulle vara skoj. Att arbeta med barn 👦👧 

Nu väntar man på svar, hur hösten blir för mej. 🎶 Spänningen är på topp!  Ha en fin dag allihopa!

kram från Ellen 

4 thoughts on “Höst-feelings. 🍂🍁

  1. Jag älskar sommaren, men av någon anledning känns hösten mer och mer mysig och mer och mer välkommen hos mig i år. Kanske för att den bättre speglar mitt humör just nu, jag vet inte.

    Hur som helst så är jag lite nyfiken på om du söker jobb själv också? Jag menar, det är ju fantastiskt att du har en handläggare som hjälper dig och som gör så att du vet att det löser sig med jobb och så. Men tänkte mer att kan du hitta något själv så gör det väl inget!? T.ex. om du frågar på en butik när du ändå är där om de behöver nån till hösten!? 🙂

    1. Skön att du börjar bli bättre 🙂

      Det kan jag inte göra. De finns några problem som gör så att jag inte kan göra så.

      1. Jag har en funktionsnedsättning. ( Vill inte berättad vad de é för något.. Men mitt Funktionsnedsättning syns inte. Men de märks.. ) 😦
      2. Jag behöver mycket stöd o så. ❤
      3. Jag kommer att jobba på ett vanligt jobb, med en egen handledare som berättar vad jag kan göra.

      Har du hört tala som dagverksamhet? Jag kommer att ha dagverksamhet, fast på ett vanligt arbete, med mkt stöd. De är genom LSS,

      Sorry för jag inte ger hela svaret. De är bara mina närmsta släkt o vänner som vet.

  2. Hoppas din Lss handläggare hör av sig snart med mer besked hur de har gått att hitta jobb till dig. Förstår hur du känner dig man vill gärna veta hur hösten kommer se ut, vet inte själv hur min höst blir ännu men jag hoppas på att löser sig, jag väntar just nu mina betyg från skolan Hermods, efter det ska jag prova söka till Barn & fritids utbildningen för se om jag kommer in, om inte så börjar söka nytt jobb igen men är ej de roligaste då de tar mkt tid & kraft att hitta något som passar just mig.
    Kram ❤

    1. Det hoppas jag med att hon gör. Jag tror att hennes semester är slut nästa vecka. Är rätt nervös, om hon har hittat något till mej. 🙂

      Jag hoppas att du får svar snart, vännen! 😀 ❤ Hoppas verkligen att du får något att göra vid hösten.. kram på dej!

Söta ord från dej!

