Vecka 21


Hejsan! Sista veckan på Sjövik.. Känns konstigt.. Det känns fortfarande overkligt att jag och dem som jag har gått i 2 år, har slutat.. I 2 år har jag gått på Programmet L-blocket. Bästa som har hänt mej. Jag har lärt mej massor, fått fina vänner i livet, utvecklats som en mogen ung kvinna. 🎒🎓

Innan jag började på skolan, var jag lite osäker.. Kan vara för jag hade en jobbig period innan Sjövik. Det vill jag helst inte berätta. Det är bara de närmsta som vet

Hur som helst.. Mina nära och kära har sätt att jag har blivit mycket gladare än för några år sen. Starkare och så. 😀
Måndag– Vi hade fika på förmiddagen som vanligt. svenska, lunch kl 11.50.

Yummy!

Yummy!

På hemkunskapen så grillade vi. Det var mysigt 🍳🍴

IMG_20160526_113228

Västergården, hösten 2015 till sommaren 2016.

Tisdag- Våran fröken Birgitta läst för oss. Fika kl 10, Vi besökte Jubel, som blev helt klart. Jätte fint blev det. Lunch kl 11.50, Vi packade ur våra saker från skåpet. Det kändes jobbigt, så jag grät. 😢 😭 De kändes hemskt!
Vi åkte hem till Birgitta och hade en fikamys!

På kvällen så kollade jag på denna film med bästa kompisen. Någon som har sätt den?   💖

IMG_20160525_173551

Min fika!

Onsdag– Vi packade ur våra bild-mappar och lämnade in till våra rum. Sedan åkte vi till ett gulligt fik i Norberg. Detta gjorde vi på färg och form.

Efter fikat så kollade vi på en utställning som nån farbror hade gjort. En konstutställning!
Lunch 11.50, På eftermiddagen så städade vi våra rum och packade. Träslöjden så var det mycket prat och fick glass.

Torsdag– Vi fick sovmorgon, vi skulle ha fotbolls match på skolan. Men de var så dåligt väder ute, så vi var lediga fram till lunchen. kl 11.50 lunch, På dramat/median så kollade vi våran film som blev klar! Yey!

Från skolavslutningen

Från skolavslutningen

På eftermiddagens städade vi våran boende. Snyft! Kvällen var vi till kapellet, sjöng psalmer. Kl 17 var det grillning. Kompisarna uppträdde i matsalen. Yey! ♬ ♫ ♪

Fredag- Skolavslutningen! Här är en video som jag har gjort om den dagen. ♬ ♫ ♪

Det var det sista inlägget från skolan. ❤ Känns lite tråkigt. Jag kommer att lägga upp lite bilder som minnen nån gång. Jag kommer att besöka skolan på höstfesten. Ha de så fint alla! 🐞 

kram från Ellen

4 reaktioner på ”Vecka 21

  1. Vad gott med grillat 🙂 förstår att sista veckan i skolan kändes lite upp och ner, Men det märks att du har utvecklas som person sedan du började studera på Sjövik 🙂 kram

Söta ord från dej!

