Vecka 19🍓


Hej! Oj oj. Nu är det inte så långt kvar tills man slutar. Usch! Jag är så tacksam de här 2 fina året på Sjöviks folkhögskola. Vill inte sluta, men ändå vill jag de. Annars mår jag rätt så bra, förutom man är lite orolig inför framtiden.

Vi människor oroar oss mycket.. Vi är ju såna. Jag vet vad de kommer att hända om jobbfronten för mej. Det berättar jag på bloggen en annan gång.  Hur har ni det annars då?

Måndag– Fika kl 10, känns härligt att de är så fint väder ute. Snart sommar.  Svenska så berättar våra lärare att vi ska på hemligresa. Vi ville veta direkt.. De fick vi inte tyvärr. Bara hur vi ska klä oss.

☉🐳🌡💧🌊 #instavideo #summer2016 #sommar2016 #sjöviksfolkhögskola

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

På hemkunskapen gjorde vi slags ris, kyckling, paprika och räkor ute vid stranden. Det var mysigt.

20160509_194141
På kvällen så bakade jag, Frida och Kim sockerkaka. 🍪 🍰

Tisdag- Vi åkte på hemligresa till Gävle. 😀

Kolla in videon här från den dagen. Jag tog så rätt många bilder den dagen.  📸 🎬

Onsdag– Vi ritade av får på färg och form. 🐏 🐑 Det var mysigt.

🐏🐑 #får #sheep #instaart #artist #art #comics #serier #målning #akvarell

A post shared by Ellen Lundberg. 🎨 (@ellenseriekonst) on

Fika kl 10, vi målade med akvarell färger sen. 🐞 Lunch 11.50, städning och

wp-1463030315568.jpg
Bus utanför träslöjden

Sist inte minst träslöjd. Viken fin sommarväder de har varit. Hihi! 😀20160512_083943
Torsdag- På idrotten spelade vi kubb. Vi var vid boendet Västergården. 🔆 🍊  Jag och några i klassen vann några gånger. Men vår idrottslärare Bengt lovade oss piggelin.. Undrar om man håller sitt löfte? 😊 ☺ 😂

Fika kl 10, efter fikat så packade jag lite.. Eftersom de är snart slut här på skolan. 😢 😭

Lunch 11,50, Engelska så läser jag en engelska bok. På median/draman så filmar vi till våran film. 📸 🎬 🕵 Det var roligt. Alla var så duktiga. Våran nya film heter ” Mysteriet på Sjövik” 

Fredag- Vi spelade upp nya låtar. Det var kul! Hade musiklyssning också. Det var ingen höjdar väder ute ⚡ ☔ 🌂 🌁.

Yes! Dags att läsa bibliotekets boken. 🐱 📚 #manga @nataliasmanga

A post shared by Ellen Lundberg. 🎨 (@ellenseriekonst) on

Fika 10, jag fick denna bok, som min lärare hade hämtat åt mej. På hälsan kollar vi en film om rädsla. Lunch 11,50.

Sista kvar helgen.

Köpte denna! @bamse_varldens_starkaste_bjorn @sekvenskonst 🐻🍯 #bamse #bamsetidning #varldensstarkastebjorn

A post shared by Ellen Lundberg. 🎨 (@ellenseriekonst) on

Fredag eftermiddag- handlade jag godis, choklad, pepsi och en bamsetidning.  🍭 🍬 🍫

IMG_4774

Lördag– Vi var till Sala hela dagen.   Vi var ner till Silvergruvan över 60 meter djup. 😮 Men häftigt var det! Var i Sala och åt mat.  🎶

Söndag- Vi grillade hos Pernilla.  Så har jag namnsdag idag också. Sofia heter jag i mellannamn.

Ha de så fint alla! ♬ ♫ ♪

kram från Ellen

 

Söta ord från dej!

