Vecka 14


Hej! Nu har man kommit tillbaka efter lovet. Tänk att det är bara 2 månader kvar tills de blir slut. Jag vill inte ens tänka på det. Känns lite vemodigt. Man märker att vi 2:or börjar bli ängsliga över att vi ska sluta snart på Sjövik. Men jag vet vad jag ska göra efter skolan. 🙂 Det ska jag berätta en annan gång

wp-1459046648446.png
Katterna är vi 2:or, BG är våran skola och vampyrtjejen är våra lärare 😉

Måndag- De kändes bra att komma tillbaka efter påsklovet. Fika 10, på svenskan berättade vi lite kort hur vår påsklov har varit.   Lunch 11.50, På hemkunskapen lagade vi mat till den här kvar helgen.

wp-1459046630848.png
På kvällen tjöt brandvarnaren på Västergården. Våran brandvarnare är så känslig, så den tjöt över en halv timme, fast de inte är någon brand. Vår assistent skulle föna håret, hon hade dörr´n öppen,, men ändå gnällde brandvarnaren. Ja nu vet hur den låter.. Vi fick roa oss hos Södergården en stund. 😱 Till slut, fick vi hjälp att stänga av oljudet. Så vi kunde lägga oss.

20160404_115055
Schlager 2016!

Tisdag– Man var lite trött efter kvällens upplevelse. Haha! Första lektionen var svenska, morgonsamlingen så sjöng några opera eller vad de sjöng. Wow! Tänk om man kunde sjunga så där högt. 🎶

Fika 10, svenska pratade vi mest om våran projekt som vi hade. Krigs-historia. Lunch 11.50, engelska.

På svenskan läsa våra fröknar gamla brev, som vår assistents släkting hade skrivit. Jag kommer inte ihåg allt. Men de lät fint. Kärleksbrev.  🍓☺ Livskunskapen pratade vi om intitet. Jag tänkte på hemlig intitet, som superhjältar har.

Onsdag- Vi hade textil. Jag saknar färg och form så mycket.  😢 Så jag håller på att sticka på textilen, ritade lite fick jag också göra. Tack syslöjdsfröken. Fika 10, textil igen.

wp-1460026393978.jpg
Lunch 11.50, städning. På träslöjden gjorde jag den här. Man ska lägga penslar i den. Jag ska bara lacka den. Så blir den klar.

wp-1460026376806.jpg
Kvällen var vi till ett gulligt café i närheten av skolan. 🍪 🍰
wp-1460026362554.jpg
Torsdag- Vi var till Tyttbo på idrotten. Där fanns de väldigt mycket fina blåsippor. 🌱 Vi skulle kolla på fåglar. Men man hörde dem istället. 🐦  Grillning och umgänge som vanligt. Jag o Frida har tröttnat på korv. Efter 2 år på Sjövik. Så vi skippade det. 🔥

Regnrusk på Sjöviks Folkhögskola 💧☔🌂🌁☁ #sjöviksfolkhögskola

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

Lunch 11.50, De regnade under hela dagen. Så här blöt blev man, när man skulle till lunchen.
Engelska. På median så pratade vi om schlagern som vi ska ha den 3 maj. Och så arbetade vi lite med våran nya film. 🎥 🎭 📷

Fredag– Musik, vi övade låtar till morgonsamlingen, övade våran låt till schlagern. Vi har morgonsamling de 3/5, på kvällen har skolan schlager. 🎵 ❤   🎶  Oj oj! Fika 10, På hälsan så kollade vi en film som heter ”En sällsynt ovanlig dag” Lunch 11,50


Fredags eftermiddag, åkte vi till stan. för den här helgen är de kvar helg. 
Jag kollade på film med vännerna, umgicks med bästa Sandra. På kvällen var det let´s dance.

wp-1459046661480.jpg
Lördag– Det var bad under eftermiddagen. Eftersom jag inte kunde bada, så fick jag göra något annat.  Efter badet, åkte vi till burger king och åt mat.

Söndag– Vi hade brunch! Vid eftermiddagen var vi hos Inger och hade mys!
Hur var eran vecka? Ha de så fint alla!

kram från Ellen

4 Replies to “Vecka 14”

  1. Låter som en toppen vecka ❤ förstår att börjar kännas jobbigt för dig och dem andra då skolavslutningen närmar sig .. Men skönt att du har planerat in hösten med lss iella fall. Kram ❤

    1. Det var en toppen vecka ja. ❤ Känns lite vemodigt att lämna allt. 😦 Kommer att sakna Sjövik, tryggheten här. Hoppas att jag får jobb snabbt till hösten. Hoppas att mina vänner från skolan får också de

      1. När jag tillbaks i tiden så kände jag likdant när jag skulle ta studenten på Fyrisskolan, där hade man en trygghet och alla sina kompisar. För kändes allt tomt en period efter skolan man tyckte vuxenlivet kändes lite läskigt i början, men efter tag blir man van. m
        Håller tummarna för dig vännen ❤ hoppas att du finner ett jobb innan hösten.

Söta ord från dej!

