Vecka 12 †


Hej! Hur har ni haft det. Jag mår bra. Denna vecka åkte jag till skolan igen. Skönt! Har varit borta i en vecka, huvudvärk, lite feber och lite snuva. 🐼

Idag är det " rockasockorna"! 😄 Olikheter är bäst! Yey! 👊👍❤ #rockasockorna #rockyoursocks #olikheterärbra

A post shared by Ellen Lundberg 🇫🇮 (@ellenlundis) on

Måndag– Det var rocka sockornas dag. Yeah!

Fika kl 10. Det var kul att träffa alla igen. Åh vad jag har saknat dem. På svenskan hade vi en praktikant som kommer ifrån Uppsala. Pojken har gått i Fyrisskolan i Uppsala. Så han var bara här i 2 dagar.

20160321_093717
Lunch 11.50. På hemkunskapen gjorde vi våfflor, som vi åt sedan. Mums! Vi hade ägglekar.  😋

Tisdag- Vi kollade en film om framtiden på historian. Sedan om finska krigsbarn. 😥

20160322_094521
Morgonsamling 9.40, hade textil och bild hand om. 🙂 Fika kl 10. Historia, vi pratade all möjligt. Lunch 11.50,


På engelskan hade vi en tipsrunda, under tipsrundan skulle vi snacka engelska. Vi hade alla rätt, för de var så lätta frågor om påsken. Svenska, vi jobbade med våra böcker tror jag.


Ett års sedan min gammelmormor dog. 😢 😭 💔

Vi åkte till biblioteket. Jag beställde en bok Sword Princess Amaltea​ del 3, av Natalia Batista. Handlade i avesta

Onsdag- Vi hade textil. Jag kämpade att sticka en luva. 5 sticknålar.. Hu! Fika kl 10, På textilen gav jag upp, jag stickade något annat istället.
20160323_120242
Vi hade påsklunch kl 11.50. Städning/träslöjd. 😄

20160324_083517
Torsdag– Vi hade pingis och promenad på förmiddagen. Morgonsamlingen hade de också pingis, men jag och Frida gick till matsalen. Fika kl 10. 🐰
Snapchat-6042289854468702436
Vi var lediga fram till Lunchen. Vi packade och mycket annat. Vi åkte hem efter lunchen.

Ha en fin dag alla! 🌞
kram från Ellen

Söta ord från dej!

