Livet på Sjövik

Vecka 10


Hej! Det är ca 3 månader kvar tills man slutar på Sjöviks Folkhögskola. Det känns lite underligt, att det är snart slut. Man ville inte ens tänka på det. Hur som helst. Nu kommer vecka 10.
Måndag– Skolstart igen efter man har haft sportlov. Fika kl 10, det var kul att träffa sina klasskompisar igen.
wp-1457300197235.jpg
Fick över 120 följare på instagram ❤

På svenskan berättade vi vad vi gjorde på lovet. 😉Lunch 11.50. På hemkunskapen lagade vi mat till kvar helgen.

Tisdag- De va kvinnodagen! 🐈Historia om nazister i Sverige. Fd nazist och nån som är aktiv. Några gamla farbröder berättar sin upplevelse.
wp-1457871259275.jpg
Morgonsamlingen så lyssnade vi på harpa. 🎹 Fika 10, Historia/svenska.    🎶
Lunch 11.50. Engelska, så skrev jag lite.. om jag minns rätt. Haha! Svenska och sista lektionen så åkte vi 2:or till Bibblan! Wohoo! På kvällen så var jag och några i klassen på konsert i kapellet. 🌠🌱
wp-1457871132483.jpg
Onsdag-Vi hade textil. Jag håller på att sticka en luva. Det är inte så lätt inte.Fika 10,. Jag kämpade vidare med luvan. 🍏

Lunch 11.50, städning- Jag städade hela undervåningen… 🐰🐱 🐶Jag längtar tills de blir vår, så man slipper all grus på golvet.. De fastnar ju grus från vinterskorna.. På träslöjden så håller jag på med en låda. Är klar med den. Ska bara lacka den först.

wp-1457618094714.jpg

Torsdag– Vi anglade ute i Bollsjön. En klasskamrat fick upp en gädda. 🐳 Vi fick från sjön vid 10. Burr va kallt de var ute vid isen. Lunch 11.50. Engelska,

Så hade vi äntligen media och drama! Yey!Våran fröken är tillbaka. Vi ska ha schlager nu vid maj, så vi L-blocket håller på att skriva en låt. Vi håller på att skriva en manus till våran nya film. Vet inte vad titeln heter. 🎥

Fredag- Vi övade till morgonsamlingen, som vi ska ha nu på torsdag! På hälsan så kollade vi en film från Orka- om autism. Lunch 11.50, Jag åkte hem. 👣
Hoppas att ni får de fint! 
kram från Ellen
4 thoughts on “Vecka 10

  1. Förstår dig vännen, är tråkigt när det roliga är på väg att ta slut och en trygghet försvinner :/
    men jag håller tummarna för dej ang. jobb och senare eget boende.

    Sjövik, har verkligen varit bra för dig ^^ man märker att du mår bättre och har lärt dig mkt ❤
    Kram!

Söta ord från dej!

