Livet på Sjövik

Vecka 8


Hej hej! Efter man har varit borta över 2 veckor, så börjar man tröttna att vara på skolan ett tag. Men denna vecka gick det ganska trött, eftersom man längtade efter lov.
 
  • Måndag– Jag hade sovmorgon till halv nio eller så. Var så trött efter kvarhelgen. Så jag åt frukost på västergården. Tog lite lugnt. kl 10 fika. Svenska, håller på att skriva en berättelse. 🙂 Lunch 11.50.
12742643_1684328308481626_7585926839108138421_n
  • Vid lunch-rasten så råkade jag klämma stortån. >_< Aj! Skulle stänga min dörr, så kände jag att min tå hamnade i kläm. Tur att jag hade foppa-toflor på mej, som skyddade fossingen.
  • Annars kanske de blev värre med foten. O.o Det gjorde ont i några dagar. Blödde under nageln. Men idag är de bättre.
  • Hemkunskapen så lagade vi mat. Jag, Lovisa och Frida  bakade mint-choklad-kaka. 😀 Yummy!
  • Tisdag– Vi håller på med historia varje tisdag, fram till påsken. Det handlar mycket om andra världs kriget, och efter kriget. Denna gång såg vi en film om svenska nazister. Jag kommer inte håg allt. 🙂
  • Morgonsamling varje tisdagar och torsdagar. Fika kl 10, vi läste från en bok, som handlar om filmerna som vi jobbar med. 
  • Lunch 11.50, engelska, svenska redovisade vi våra barnböcker. Efter sportlovet ska vi till bibblan igen Åhhh! Jag längtar! På livskunskapen snackade vi om sjukförsäkring och sånt.
8378_1684973965083727_1352347307907208977_n
Muff!
  • Onsdag– Vi hade textil. Jag gjorde klart mina muffar till mina handleder. Fika kl 10. Textil igen innan lunch. Städning och träslöjd.
  • Torsdag– Vi gick på promenad på idrotten. Vi gick en lång bit, när vi kom till skolan igen.  Jag bytte till myskläder och åt fika på väster.
Älskar min engelska-frökens hatt!
Älskar min engelska-frökens hatt!
  • Lunch 11.50, engelska. Sen blev de håltimme fram till middagen.
  • Det var ganska skönt att ta de lugnt under eftermiddagen. Gick på promenad vid eftermiddagen.
 
  • Fredag– Simon från musiklinjen hade musik med oss.
  • Vi sjöng canon-låtar, andra roliga saker. 😀 Det var så kul! Älskar att sjunga.
  • Fika kl 10. På hälsan så kollade vi en film om kost. Lunch 11.50.
  •  Åkte hem från skola vid 14. De var så skönt att komma hem igen. 😀

Nu har man sportlov fram till måndagen vecka 10. Ha en fin helg alla!

kram från Ellen
One thought on “Vecka 8

Söta ord från dej!

