Vecka 7


Hej hej! Nu kommer vecka 7. Hoppas att ni har de bra 🙂

Måndag-  Fika 10, på svenskan mådde jag inte så bra. Var illamånde hela dagen. Men de gick inte över tills kvällen. Jag gick från svenskan för att vila.
 wp-1455715139219.jpg
Fick en matlåda som lunch, jag testade att vara med på hemkunskapen en stund. Men de hjälpte inte. Jag gick till rummet, mådde bara värre. Jag vilade en bra stund. Vid kvällen mådde jag bättre 🙂
wp-1455715165082.jpg
På kvällen bakade vi muffins och hade musik quiz

Tisdag-  Vi hade historia på morgonen. Morgonsamlingen hade dem frågestund. Fika kl 10, historia. 👋

Lunch kl 11.50, engelska, svenska under dagen. Vi läste om barnböcker, som vi ska berätta hur boken var, nästa svenska lektion

Onsdag-  Vi skulle göra får, på färg och form. Men våran fröken tog bort våra får-teckningar som vi hade gjort. Eftersom våran klasskamrat kände av de riktiga ullen, som vi hade klistra på våra papper.🐑

wp-1455715174528.jpg
Vi gjorde fritt val på färg och form. Fika, Ritade osv. Lunch 11.50, städning och träslöjd. : ) Denna vecka hade vi jour-vecka.   Att hjälpa mat-tanterna med disken osv.  🍀 
Torsdag-   Vi var till fagersta och red Sen lunch.. vi kom sen till lunchen.. På engelskan kollade vi på Billy Elliot. 🐋 På kvällen hade jag jour med Frida och Anton  😐
 
Fredag– Vi hade Musik med Simon från musik-linjen, Vi sjöng massor av låtar och körer. Det var jätte kul.
Joanna la upp mina målningar på sin blogg,fb o instagram

Joanna la upp mina målningar på sin blogg,fb o instagram

 

Fika 10. på hälsan kollade vi på programmet Orka,,,  Joanna  var med på serien. Jag berättade att jag hade rita av henne. Vi kollar program om diagnoser. 🙂 Lunch 11.50
kvar helg: Tog lugnt på eftermiddagen, åkte till stan och handlade. Skypade med kompisarna Theo, Karin, Ry, Sjö, Lovisa 😀 De var skoj. ❤
12717279_1683658691881921_8085006495358676418_n
Lördag: Vi badade i avesta badhus, avslutade dagen med burger king. 🍔🍟
Söndag: Brunch blir de imorgon.. 
Ha en fin helg alla!
kram från Ellen
2 thoughts on “Vecka 7

Söta ord från dej!

