Livet på Sjövik

Vecka 5


Vecka 5. Redan februari. Jag varit sjuk en vecka, så de kändes konstigt att komma tillbaka till skolan igen. Klasskompisarna och lärarna har saknat mej.  😀
wp-1454619531038.gif
Min kompis Sandra sa till några på skolan : Ellen är här! Hon är frisk nu! 😀 Goa kompisar man har! Så klart man blir glad över att de saknar än. Jag saknade dem. 🙂
Måndag– Fika som vanligt kl 10.  Svenska, pratade lite hur man hade sig. Jobbade bland böckerna.
Vi gjorde en övning som heter plankan.
Lunch 11:50, på hemkunskapen gjorde vi min pappas kycklinggryta o ris. Mums! Som vi sedan åt.
 wp-1454447171914.jpg
Tisdag– Historia om Berlinmuren, vi kollade en film om det.  Innan morgonsamlingen så läste vi om det. Spännande!
wp-1454447182886.jpg
Steget hade morgonsamling. Sandra sjöng så fint!  🎶
  • Fika kl 10, historia. Lunch kl 11.50.. Man äter hela tiden på sjövik. Haha!
  • Engelska, och på svenskan så hade vi redovisning för barnböckerna som vi läste om.
wp-1454519955220.jpg
Onsdag–  Vi gjorde grottmålningar. Det var roligt.  🎨  Fika kl 10. Jag fick ett brev från Elin under veckan .
  • Håll på med grottmålningarna innan lunch.
  • Städning och på träslöjden så håller jag på en låda för mobilladdare.
  • Tokiga B-O Hällde sockerbitar i min tröja . Hahaha! 💦

Torsdag – Vi hade idrott med bästa Katha . Yey! 😀  Vi satt inne i en tält som fhl har satt upp på skolan. Vi gjorde pinnbröd.

wp-1454602606271.jpg
  • Morgonsamling, med musiklinjen.. Spexade till en låt av roger pontare.
  • Fika kl 10. Efter fikat gick vi promenad vid kvart i elva tiden. Det var mysigt.

wp-1454602613165.png

  • Lunch kl 11.50. engelska, på median blev vi klar med våran radio. 🎒🎓
  • Den kommer upp på skolans hemsida någon gång. Vi håller på att spåna efter en ny film, som vi ska göra.

 

Fredag–  tränade inför morgonsamlingen . Fika 10,,  på hälsan pratade vi om funktionsnedsättning. Bra tycker jag!

wp-1454689347579.png
Vi hörs! 
kram från Ellen
Söta ord från dej!

