Livet på Sjövik

Vecka 1


Hej! ❄ Nu börjar terminen igen. Sista terminen för oss 2:or.

Torsdag ~ Det kändes konstigt att börja i skolan igen. Mitt i veckan. Den dagen var de iskallt ute. Jag såg att folk hade dålig kläd. Jag hade i alle fall varmt klädd. Täckbyxor, jacka osv.

Fika 10.00 . De var ganska tomt i skolan. Vi bara 10 i vår klass nu. Resten kommer på måndag. Vi var lediga fram till lunchen. Jag fick brev från Elin Westerlund och godis. Tackar!  ✉

image

Kl 11.50 var de  lunch. Vi hade engelska. Huvudet var inte riktigt med. Stavfel här och där. Haha! 😂😄

Nu vid vår -terminen så ska vi göra en egen radioprogram. Så vi kom på nåt namn o vad vi ska göra med radion. 😀😄

Fredag ~ Man var rätt seg på morgonen. ❄ på musiken spelade vi ”Jag ska fånga en ängel 👼.  Då sjöng jag o spelade till den. Därefter spelade vi ”Gimme all your lovin”.

image

Vi hade musiklyssning. Fika kl 10. På hälsan pratade om kroppen. Nu vid eftermiddagen ska vi till stan och handla lite. Nu har vi kvar helg.

Ha de så fint,  mina snöflingor! ❄

Kram från Ellen

Söta ord från dej!

