Livet på Sjövik

Vecka 50


Vecka 50! Bara en vecka kvar på den här terminen. Det har gått fort. Nästan för fort tycker jag. :/ Jag mår mycket bättre nu. Min jobbiga period börjar försvinna. Så det är skönt. 😄  
 
Måndag– Fika kl 10, på svenskan så tränar jag på gångertabellen. Lunch 11.50, på hemkunskapen gjorde vi julmat. Mums! Som vi åt sedan. Jag hade ont i örat under hela dagen, men de försvann sen nästa dag.
 
wp-1450026322686.jpg
På kvällen var vis hos Pernilla och bakade. 😀 Lussekatter och kladdkaka. 🍪 
 
Tisdag– Svenska. Morgonsamling 9,40, fika därefter. Svenska, pratade lite om Sveriges historia, tex kungar o så. Det var mest vår fröken som snackade. 😉  Lunch 11.50. engelska, svenska och bibblan. 🎶🎹
 
Onsdag– Textil. Jag gjorde armband till mej och till kompisarna. Fika 10, textil igen, jag stickade muddar.. Lunch 11.50, Städning för oss 2,or igen. Och på träslöjden fick vi pepparkakor. Hihi! 😀
 wp-1450026454660.jpg
Torsdag- Jag hade utvecklingssamtal under förmiddagen, så jag var inte med på idrotten. Mycket funderingar om jobb och så. Tur att de finns folk som hjälper än.🌟  
 
Lunch 11.50, Jag skulle ha engelska, men hade huvudvärk. Jag kom på hälsan istället. Då kollade vi en film om våra 5 sinnen.
 
Fredag– Var det lucia! Världens finaste Lucia var min barndomsvän Sandra. 😀
wp-1450026380654.jpg
Efter lucian var det musik-lyssning innan fikat vid 10. Efter fikat hade vi media, pratade om radio. Lunch 11.50.
Ha de så fint! ❄⛄ 
kram från Ellen
2 thoughts on “Vecka 50

  1. Roligt Sandra var Lucia 🙂 skönt med utvecklingssamtal då man får veta lite mer vad man behöver träna på och få tips om jobb möjligheter efter skolan. Tiden springer iväg snart är julen är ska bli mysigt kram ❤

Söta ord från dej!

