Vecka 49


Hejsan! Tänk.. Höst-terminen 2015 är snart slut. Dem här terminen har gått fort. Mycket skojiga saker man har varit med om. Jag hoppas och tror att vår-terminen 2016 blir ännu bättre. ❄ 🌟12313823_1656803034567487_8612580134567138359_n
Snart väntar jullovet, de ska bli så skönt tycker jag. Träffa kompisar, fira jul och nyår med familjen.
Måndag-  Vi fick snö hemma hos mej, men på sjövik var det inte de. :/

Fika kl 10, efter fikat så tränade jag på matte. Lunch 11,50. På hemkunskapen så gjorde vi julgodis. 😀 Vi från L-blocket hade Jour denna vecka. Jag , Sandra och Frida diskade då. 

 

Tisdag-  Svenska först, morgonsamling kl 9.40. Kl 10 fika.  Svenska/matte fram till lunchen kl 11.50.

Det blev ingen engelska, för vår fröken skulle ha möte. Vi började inte för än kl 14. Jag pratade med min bästa och nära vän under rasten. Det var skoj. Svenska, och på livskunskapen pratade vi om förlossning.

advent i sjövik
På kvällen hade Steget ett Musikal, det var mysigt att se. Fika i matsalen, de var mysigt. Jag börjar få julkänslor.

Onsdag- Vi hade färg och form,. Vi ritade cirklar med båda händerna. Ritade en get och annat skoj.

Fika 10, efter fikat så målade vi lite. Det var mysigt. Kl 11:50 lunch. Efter lunchen var det städ och träslöjd. Jag fixade min ritbord lite grann. Min träslöjdslärare fixade en list till ritbordet.. så inte teckningarna ska glida av.

Musiklinjen 15
Onsdags kvällen var det en show på skolan som Musiklinjen hade.

Skogen 15.
Torsdag: Vi var till skogen för att besöka vår lärares lilla stuga. Vi kollade på stora gamla träd och går över ostadiga plankor på ett myr. Vi fikade utanför stugan, njöt i de fina naturen.

Lunch 11:50, Vi hade engelska, men jag hade sån m-värk, så jag var på rummet och vilade. Hade så ont. Men jag kom till median kl 14. Vår klasskompis Calle visar hur man fixar filmer. De var kul! Han fixar våran film, som kommer till julfesten!

Fredag- Vi spelade Fångad av en ängel , Ted  Gärdestad, och nån annan låt. Jag spelade piano och sjöng Teds låt. Wii ! Jag tycker så mycket om den låten. Fika 10, efter fikat hade vi hälsa. Vi kollade en film om sömn.

Lunch 11.50, Jag åkte en tidigare tåg för jag skulle köpa julklappar och sånt.   Ha de så mys alla! 🌟

kram från Ellen

One Reply to “Vecka 49”

Söta ord från dej!

