Vecka 46


Hej hej! Hur har ni det? 🙂 Tänk att snart är det december. Eftersom jag missar min tåg, på grund av bussen 844, så har jag bytt buss till snabb-bussen 772 till stan. Man kommer snabbare till Uppsala.

Måndag- Fika vid 10. Svenska på första lektionen Lunch 11.%0. På hemkunskapen så gjorde vi egna grönsaks buljong och soppa. Det var väldigt krongligt att göra ene gen buljong..
wpid-wp-1447226212493.jpg
På kvällen kollade vi filmen School of Rock​. Det var mysigt!

Tisdag- Svenska,  På morgonsamlingen så hade timmer en slags lek. Kompisdag, som man ska lära känna andra. Det var mycket ljud i kapellet. Så jag ville inte vara med. Jag är ljudkänslig, om ni undrar 😛
wpid-snapchat-4939165471815276706.jpg
Fika 10. På svenskan så pratade vi om framtidsjobb. Det var mest för oss 2:or som ska ha nåt att lättare att tänka på. Vi pratade om olika jobb och så. Jag har jobbat förut, men nu funderar jag på Vad jag vill jobba som.. :/ Mamma gav förslag att jag kanske kan jobba på ett dagis, med barn.
wpid-wp-1447226268852.jpg
Lunch 11:50, engelska, tjöt brandlarmen. 😮 svenska. På livskunskapen så pratar vi om hur man ska beter sig. Haha! Vår lärare imiterar som ett barn, så de var kul att se.

Onsdag- Vi hade textil under förmiddagen. Så de var mysigt. Mindre mysigt var det att en jobbig grej, som tjöt under textil-lektionen. :/ En slags fläkt som mäter hur mycket damm de finns i rummet. Jag som är ljudkänsligt tycker att den där saken, är dryg som surrar hela tiden.

Ritade under veckan

Ritade under veckan

Fika 10, Textil igen. För att slippa höra den där jobbiga surret, så lyssnade jag på musik under hela förmiddagen 🎶
Lunch 11:50, städ. Egentligen skulle vi ha träslöjd, men vår träslöjds lärare var sjuk, så de blev promenad .

Torsdag– Vi åkte till ett ställe som heter Östersjön. Inte den stora havet mellan Sverige och Finland. Utan de finns en liten sjö i Dalarna som heter Östersjön.
20151112_092359
De var bra vacker där. Vi gillade korv, drack kaffe/te. Men kallt var det där. När vi kom tillbaka så värmde vi oss i värmen. Yey! Lunch 11:50, engelska hade vi slags bingo.
wpid-wp-1447406819039.jpg
På median höll vi på våran film. Yey! Jag längtar tills filmen blir färdig.

Fredag- Vi övade lite låtar till morgonsamlingen som vi ska ha. Yey! Det ska bli så roligt. Fika 10,
wpid-wp-1447406903758.jpg
Efter fikat så gick vi till hemskolan och kollade lite våran film, som vår klasskompis hade redigerat lite grann. Det var min vecka det. Jag se fram emot resten av terminen. Vi hörs!

kram från Ellen

2 thoughts on “Vecka 46

Söta ord från dej!

