Min dröm som serietecknare..


Hej.. Jag har funderar länge hur jag ska nå folk, som kan läsa mina serier, på min serieblogg. Men de verkar som inte många som kollar på mina serier där.. Jag vet inte hur jag ska göra.

Jag har ca 74 följare på min instagram för serier/konst. Så de är kul! På Facebook har jag 44 följare. 🙂

Men jag har drömt länge att folk skulle vilja köpa mina serier på något sätt. För jag lägger så mycket kärlek, kraft och tid mina serier/konst.

Hur gör jag? Jag har ju ett serie-program som heter Comic Life 2, som jag göra mina pratbubblor och så. Hur kan man få läsare, som är intresserade över mina serier?

Att jobba som en serietecknare är en dröm som jag har,som jag hoppas att de blir sann.. Skulle vara fränt att mina serier finns i butiken,, eller serieböcker på nån bokshop! Yey!

För seriebloggen.. vet inte jag ska ha kvar den.. Vet inte hur jag ska göra. Förslag? Behöver lite hjälp, hur jag ska göra..

Lite idéer som jag kom på..

  • Ge ut mina serier till ett kristet tidning för barn och ungdomar?
  • Göra en seriebok?
  • Andra företag som vill ha mina serier?
  • Ska jag ha kvar min serieblogg? 🙂
  • Egen företagare?

 

Dessutom är de mest nära och kära som kikar in på min serieblogg. Har väldigt få läsare.. som jag inte känner. :/ Aja! Jag vill så gärna jobba som serietecknare.. Det är en dröm som jag har.

ha en fin dag alla!

kram från Ellen

2 thoughts on “Min dröm som serietecknare..

  1. Gör allt vad du kan, prova alla dem punkterna du listade! 😀 och ha kvar bloggen, ifall det lyckas i andra punkter så är det bra att ha en blogg för serietidningen tror jag.

Söta ord från dej!

