Livet på Sjövik

Sjätte dagen på Sjövik!


Hej! Idag på musiken så berättade de nya om dem kan för instrumenter, eller vad dem vill lära sig. Våran musiklärare var nyfiken vad de nya kan. 🙂

wpid-snapchat-605329000778407543.jpg

 

Vi 2:or kan utvecklats mera de vi gjorde förra läsåret. Min sista läsår på skolan tänker jag lära mej att spela mera på gitarr. Har redan fått blåsor. haha! 😀 Men piano och sång ska jag också fortsätta med 😉

Vi spelade en låt på musiken, med Dm ackord. Minns inte vad låten hette. Då testade jag med gitarr., sen bytte jag till mitt favorit-instrument.. Piano! ❤

Därefter hade vi musik-lyssning. Jag gillar fredagar.. Att ha musik på skolan är toppen! 🙂 Fika efter musiken.

På median kollade vi på våra filmer: Jane Bond ( jag har rollen som Jane Bond), Jönssonligan, med hela L-blocket och våran film Tinget! ( Nästan alla i klassen som är med. Vi gjorde de på fritiden)

De var kul! 🙂 Lunch och sen var det dags att åka tåg igen. Vi hörs!

kram från Ellen

3 thoughts on “Sjätte dagen på Sjövik!”

Söta ord från dej!

