Bloggen-Finlandsgullet

Min serietidning och min serieblogg


Hej! Jag har alltid älskar att teckna och rita, sen jag var liten. Jag har alltid drömt om att få visa folk för mina målningar och serier.  Jag har en egen facebook sida för mina serier och konst. I den sidan har jag 34 följare just nu. Där så lägger jag upp mina målningar och serier. Jag har fått mycket respons där. 🙂

Så har jag en instagram konto för mina serier och konst. Har ca 33 följare där.  Även där så får man mycket respons. Det tycker jag att det är jätte roligt.

Nu kommer den biten som jag vill berätta för er. Jag skapade en blogg för mina serier och målningar. Men mest för min serietidning Bibelgänget.

Jag har försökt att folk ska läsa min serieblogg. Genom att kommentera andras bloggar. Utan att spamma. Men får ingen pepp eller respons där. Jag vill att folk ska få läsa min serietidning där. Förutom att kolla på mina målningar. 😛

Min serietidning handlar om barn som vill ta reda mera om Jesus, åka in till Bibelns tid, äventyr, humor, vänskap osv. Så är det andra figurer med i tidningen.

Hur ska jag nå människor genom min tro? Genom mina serier och konst? För att ni ska känna att det är ett tryggt och roligt ställe att läsa. Att ni gillar och kanske lär er något av mina serie?

Jag jobbar stenhård med min serie, men dock vet jag inte vad jag ska göra.

Kanske folk inte orkar läsa bloggar längre? Jag vet inte. Fast folk verkar inte vara så aktiva att läsa bloggar under sommaren, vintern osv. :/

Instagram är ett lösning att nå folk,, men serier? Hur gör jag då? Det får inte plats för en bild? Har ni några råd?

Kram från Ellen

6 thoughts on “Min serietidning och min serieblogg

  1. Du kanske kan föreslå någon kyrka som har söndagsskola att dem ska läsa din serie 🙂 där kan man börja och sen få se hur det utvecklas och hur vägarna öppnas.

    1. Det var ett bra förslag. 🙂 Vill gärna trycka ut mina serier till min församling. Men att skriva ut papper är dyrt tyvärr. Kanske dem kan läsa via nån ipad. Undrar om de finns nån sida, där man kan lägga upp sina serier på, gratis?

  2. sv: Ja, via ipad kan man läsa, tänkte på samma sak 🙂
    Är inte så bra på hemsidor. Vet inga gratis. Man får ju betala för sådant. Men finns säkert en lösning.
    Kram

    1. Eller nån form av läsplatta. Jag ska utforska över de. Hoppas att jag finner de jag söker. De skulle bli enklare för mej att sprida min serie då. 😄😃

Söta ord från dej!

