Livet med Jesus

Stå upp för din tro


Halloj! Här kommer ett långt inlägg! Va beredd!

Så många kanske vet så är jag uppvuxen i ett troende och kristen familj. Det är en kärleksfull familj, som bryr om sina nära och kära. ❤

Så länge jag kan minnas har jag alltid trott på Jesus. Mina föräldrar har aldrig tvingar oss tjejer att tro på Jesus. Vi valde det själva.

Jag var 11 år när jag tog vuxendop i församlingen. Jag visste sen att mitt liv skulle bli annorlunda där efter. Det har det också varit.

wpid-jesus-feet.jpg

Mitt liv med Jesus har varit toppen. Många bra minnen men också jobbiga saker. Men jag har känt att Jesus har hjälpt mej, gå igenom de jobbiga perioderna som jag har haft.

Har fått många bönesvar, har bett för andra. Genom bön så märker man att saker och ting förändrats. 🙂

Att vara troende är inte alltid så lätt, men inte så lätt om man är en speciell-tjej. Har blivit retad och nertryckt för min tro skull. Folk tror att man är hjärntvättat, bara för man tror på något. Det är inte så. :/

Ascension-of-Jesus

Vissa saker undviker jag, för jag vet att de sakerna är inte bra för än. Det är inte så folk ska tro att jag är en tråkig person. Det stämmer inte 😉 Jag är en social och rolig peson, som bryr om andra människor. Man kan ha kul ändå. ^_^

Bara man inte mår dåligt över vissa saker. Man ska inte göra saker, som folk tycker att man ska göra. Om ni förstår hur jag menar? 🙂 Man ska vara sig själv. Det är därför du är unik. Gud skapade dej för du är just du!

Jag tillhör en frikyrka i Östervåla, som heter Korskyrkan Östervåla. Jag tror på Jesus, Fader Gud och Den helige anden. Varje gång när folk försöker vara elaka mot mej, så lämnar jag inte min tro. Jag står upp för min tro. (Y)

Jesus changed my life
Jag brukar berätta om Bibeln, Lovsång och min tro för mina nära och kära. Jag känner att dem har förståelse över detta. Det är jag glad över. Jag tvingar ingen att tro på Jesus. Om ni vill tro på Honom, så är det kul! Om ni inte vill, så har jag förståelse över detta.

Jag lägger bara ett litet frö i era ❤ an, så en dag kanske ni vill veta mera om Jesus.

Men kom ihåg! Jag tvingar inte er! 🙂 Hoppas att ni förstår min långa inlägg! ❤  Kom ihåg att ni är älskade ❤
kram från Ellen

4 thoughts on “Stå upp för din tro

  1. Jag tycker att det är modigt av dig att stå för din tro och dina åsikter!

    Jag är inte uppvuxen i en särskilt kristen familj, men jag har själv känt att Gud och Jesus hjälpt mig när jag haft det svårt. Jag tror att jag berättat lite i klassen vad jag har varit med om, men inte så mycket i detalj. Många verkar tycka att det är knäppt att tro på saker, men då brukar inte jag bry mig. Jag tycker att man får tro det man vill iallafall 🙂

    Det är bra att man kan finna ro och trygghet i någonting, oavsett om det är med Gud eller bara genom att göra sådant man tycker om.

    Du har väldigt kloka tankar, och du bryr dig så mycket om andra. Världen skulle ha fler som dig! 🙂

  2. Jag har delat olika inlägg från bloggar på Kristna Bloggare, men om du inte vill att jag gör det med din blogg så låter jag bli, men om det är okay, så tänkte jag dela det här inlägget.

Söta ord från dej!

