Livet på Sjövik

Näst sista veckan,


Hej hej! 🙂 Denna vecka har gått sin slut. Hoppas att ni har haft det trevligt, medan jag var borta från bloggen ett tag.

Måndag: Jag var själv på tåget, eftersom kompisarna var på kvar helgen, 6/12 till 7/12. Fika kl 10.
Efter fikat så hade vi svenska. Vi var så få i klassen, så vi gjorde pepparkakor på hemkunskapen. :)Pepparkakorna försvann sen under veckan. 😉

10404377_1531675663746892_1933415293280835124_n

Tisdag: Vi skulle ha drama, men vår fröken var sjuk. Vi skrev på lite papper, hur vi trivs på skolan osv.Kapellet kl 9:40. Fika kl 10. Efter fikat så gick vi på långpromenad på hälsan. Lunch kl 12 som vanligt. Hade svenska/matte på eftermiddagen. Engelska sista lektionen. 🙂

Onsdag: Vi hade sista textilen för den här terminen. Jag har stickat så mycket, så det kommer att bli en halsduk, istället för en pennfodral, som jag hade planerat. Fika kl 10. Textil innan lunchen. Jag var jätte trött de sista timmen innan lunchen, höll på somna. Det är ovanligt. Lunch kl 12.

10696195_1532667566981035_5937783885430173757_n
Försökte vila lite under rasten, men kompisarna busade med mej istället. Haha! 😛 Det blev inget vilande för mej.  Engelska efter lunchen. På svenska/matte så läste jag en muminbok. Då var jag flummig och fnissig istället för att vara trött. Haha!  Ministädning hade grupp 1, för den här terminen.

Torsdag: Hade vi idrott. Vi spelade innebandy, förutom jag. Jag har fortfarande ont i knät, efter innebandy-matchen. 😛 :/ Så jag fick sitta och kolla på. Fotade lite.

Jag, Rebecka och Niklas gick på promenad innan fikat.  Vi på L-blocket hade långrast fram till lunchen. 🙂
Lunch kl 12. Vi hade vår sista livskunskap-lektion för den här gången. Jag gillar livskunskap och andra ämnen i skolan.

På träslöjden gör jag en medalj-skåp som jag blev klar med. 🙂 Jag ser fram emot vårterminen 2015! På kvällen så var vi tjejer i klassen till vår assisten Ann-marie. Fikade hos henne och kollade på film, som heter Smala Sussie. Jag gillade den inte. :/ Annars var kvällen mysig hos fröken.
lucia på sjövik, 14

Fredag: Idag så var det lucia på Sjövik. Efter lucian så övade vi inför jul-showen som vi ska ha nästa vecka. Fika kl 10. På median så fixade vi lite hemligt..  Lunch 11:40, sedan blev det helg igen. Vi hörs!

kram från Ellen

Söta ord från dej!

