Livet på Sjövik

3 veckor kvar, sen jul-lov


Hej! Tänk att snart är det bara några veckor kvar, sen har man jul-lov. 🙂 Yey! Jag längtar. Men kommer att sakna kompisarna. Tur att det finns skype, fb och andra sidor, som man kan hålla kontakten. 😉

Måndag– Fika kl 10.  Några från konsument i Avesta kom och pratade om pengar och ekonomi på svenskan.
Lunch. På hemkunskapen gjorde vi pepparkake-muffins och baconsås.

10678671_1528309890750136_6726550222007570431_n

När vi skulle göra maten, så skar Calle S sig med kniven, och jag skar mej
på champinjons locket. Aj! Det lätt hänt att man skadar sig lätt i köket. Men det gick bra för oss. 😀
Tur att det fanns några som hjälpte oss med resten. 🙂 Lite senare åt vi pepparkake-muffins och drack pepparkake-glögg och lussekatte-glögg.

Tisdag– På draman så fixar vi oss på L-blocket inför vår jul-show, som är den 18 dec. Det ska bli kul. Kl 9.40 hade steget morgonsamling. 🙂 Fika kl 10. På hälsan så fixade vi lite saker,, inför julshowen/festen. 😉
Lunch kl 12. Efter maten så var det svenska/matte. Sista lektionen var engelska.1381608_1529239503990508_1370914815745008420_n

På kvällen hade jag, Madde, Sandra och Joel kvällsfikat och disken i matsalen. Jour-kväll för oss. Det gick bra. Det är olika som hjälper till på skolan, olika veckor osv. På kvällarna så kollar vi på julkalendern : Piratskattens hemlighet , Med klassen, på boendet. 🙂

Onsdag- På färg och form så gjorde vi figurer på tyg, med hjälp av nån smet. Vet inte hur man ska förklara. Ser ut som glasyr, som man har på pepparkakor. När det blev klar så ska man föna det.  Knäcka glasyren/smeten som hade torkar och sedan måla det. Är inte klar med den än. Lunch kl 12. Engelska efter maten.

På svenskan/matte så fick jag papper, om skadan som hände för 3 veckor sen i skolan. Ska få försäkring, efter en innebandy-match. Blev skadad. Snart ska jag besöka en läkare, för att kolla upp knät, som jag har ont På måndag ska nån från skolan få pappret som jag ska fylla i. Mera behöver jag inte förklara. .

Torsdag/idag– Gick jag och min kompis Theo på promenad istället att vara med på cirkelträningen, på idrotten. Vi är förkylda och jag tänker på mitt knä. När vi har gått en lång promenad, så gick vi till jubel till de andra. De hoppade hopprep. Vi fick veta repet, medan de andra hoppade. 🙂 Alla var med på avslappning på slutet. Man höll nästan på att somna. Haha! 😉

1512849_1529454593968999_7876963461610621972_n

Fika kl 10. Vi hade ledig fram till Lunch. 🙂 Umgås med kompisarna. Jag träffade på min gamla syolärare Berra i matsalen idag, tillsammans med en jälla-elev, som jag inte vet vem han är. ( Jällagymnasiet)

Lunch kl 12. Efter maten hade vi livkunskap med härliga Kennet. Har alltid så kul på han lektoner. Jag och min kompis Karin stickade stickning. 🙂 Städ för grupp 1 och träslöjd för grupp 2. Vi hörs!

Tråkigt att det är många som börjar bli sjuka på skolan, eller är sjuka. Några klasskompisar till mej har blivit dunder förkylda. Stackars dem. Jag är förkyld, men orkar att vara på skolan.. ❤

kram från Ellen

 

 

 

Söta ord från dej!

