Livet på Sjövik

Full rulle på Sjövik


Hejsan! Hoppas att ni har det fint, medan jag går på skolan. 🙂 Har fullt upp, så man hinner inte att blogga.
Måndag– Fika kl 10. Efter fikat hade svenska.
Lunch kl 12. På hemkunskapen så gick vi på promenad först, sedan när vi kom tillbaka, så lagade vi köttbullar och tårtbotten. 🙂

Tisdag– Vi hade drama! yey! Vi gjorde lite övningar och pratade lite om julshowen som vi på Sjövik ska ha i december! Spännande 🙂
kl 9:40 Kapellet varje tisdag o torsdag.
Fika kl 10. På hälsan pratade vi lite om spännande grejer. Pratade om vitaminer osv.
Lunch kl 12.

Vinnarna till fototävlingen 2014
Vinnarna till fototävlingen 2014

Efter lunchen hade vi Svenska/matte. Jag arbetar med minus och låna på matten, på geografi arbetar jag om Sveriges landskap.
Engelska sista lektionen.
På kvällen på tisdags aktivitet var det ljus-spårning. Det gick inte så värst bra. Man såg inte så bra, fast det var lite marschaller överallt på skolan. 😛 Haha!

Onsdag/idag– Hade vi färg och form. Vi gjorde skuggor osv. 🙂 Kl 10 fika Efter fikat så gick jag till kapellet och övade en låt som jag ska köra på morgonsamlingen snart. När jag har övat klart gick jag tillbaka till färg och form. Becka från klassen övade också.

10389691_1523184957929296_3887282080390955341_n
Blir alltid kladdig när jag tecknar. 😉

Lunch kl 12.
Hade engelska första lektionen och på svenskan/matte så arbetade jag med först matte och sedan läste jag Moominpappa at Sea, fast på svenskan

På kvällen hade vi innebandy. Det gick så där. Men alla var duktiga. 🙂
Fick ett smäll av en annan spelare på knät. Spelarens klubba träffade på mitt knä, och råkade tackla mej. Det gjorde ont. Hade ont länge, så min kompis Joel pratade med spelaren, och sen gick han/hon och bad om ursäkt till mej. Jag förlät spelaren. Det är lätt hänt, när man spelar innebandy. :). Vi hörs!

kram från Ellen

Söta ord från dej!

