Sparad i Livet på Sjövik

2 månader på Sjövik


Hej! Den här veckan har det gått nästan för fort tycker jag.

Måndag
Det blev tågförsening! Morr! Tågen skulle komma 8:24, men den kom istället 8:50. Felet var att mat-vagnen krånglade i Stockholm.
Det regnade och höll på.
Kl 10:30 i skolan fick vi en prao-tjej. Hon var hos oss i 3 dagar. Jag känner henne inte, så tycker bara att är ganska snäll.
Kl 13:13 gjorde vi halloween godis och ”pappas kycklinggryta” kycklinggrytan ska vi ha på kvar helgen, som är efter höstlovet.

Tisdag- Vi hade drama. Vi hade lekar. Vi sjöng lite.
Tex att vi ska kolla på olika saker, sedan blundar vi. När vi har blundat klart ska vi kolla vilka saker har saknat.
Och massor av andra skojiga övningar.

soluppgång
Soluppgång under veckan

kl 9:40 till kapellet. Varje tisd och torsd är det morgonmötet där, som olika klasser har hand om.
Fika kl 10. Jag och Sandra fick ett brev av Elin under veckan!
På hälsan pratade vi om kost.
kl 12 lunch. Efter lunchen hade vi svenska/matte. Engelska sista lektionen.

20141021_182548
På kvällen hade Musiklivet uppträdande i arken, i skolhuset. Tyvärr var det alldeles för högt ljud för mina öron. Jag har känslig hörsel. Var bara där en kort stund.

Onsdag -På färg och form så tecknade vi av svartvita foton, via kolpennor. Det gick bra. En del skapade ansikten via lera. 🙂 kl 10 fika

.1542630903691284085-EFFECTS

Så här såg det ut när jag målade. 🙂 Vad tycks?

20141022_111538 20141022_114250
Efter fikat så målade jag av Disneyfigurer via mobilen. Så jag är så nöjd. 🙂 Lunch 12.  kl 13 engelska. De två sista lektionerna på onsdagen var matte och svenska.

Torsdag- Vi från L-blocket åkte hem till vår idrottslärare Bengt. Vi bakade tunnbröd! Det var så mysigt! Alla hade söta förkläden på sig! Även jag. 😉

bakning

När tunnbröden blev klara fikade vi.
När vi kom tillbaka till skolan igen, så hade vi ledig fram till Lunchen.
Kl 12 lunch.

Efter lunchen hade vi livskunskap. Vi pratade om Ryssland och om kärlek. Vår livskunskapslärare är för rolig. Haha! Lärarna på skolan är så duktiga och så trevliga!
På träslöjden blev jag klar med min ritbord! Yey!

Fredag- På fredag så spelade vi några låtar. Fika kl 10.
Efter fikat kollade vi klart från filmen Mee-Shee: The Water Giant

Man ville inte åka hem, men ändå vill man det. Man kände sig lite ledsen när man åkte från skolan. 😦 Man saknar ju sitt lilla gäng! Vi hörs! 🙂

kram från Ellen

Författare:

Jag gör allt i 110% i helhjärtat 25% Finne, 25% Same 50% Svensk Troende.👆 Konst/serier .🎨 Musik/Sång. 🎶 🎹 Jesus, Mumintrollet, Foton, Finland osv. 🌷

2 reaktioner till “2 månader på Sjövik

  1. Tycker 2014 har gått så himla fort.. kändes som man nyss hade börjat året.
    ibland vill man stanna tiden lite för att hinna med 😛
    Roliga saker ni gjort under veckan 🙂
    Förstår att de känns både och med prao elev man har svårt lära känna en person på kort tid. kram ❤

    1. Jag gillar den här året så otroligt mycket. 🙂 Håller med dej, man vill att tiden ska stanna lite.

      Jag tyckte att prao-tjejen var så där,,, Lite flamsig, men annars ok. :/ Man kan inte gilla alla. Just nu är man inte så taggad att ha prao-elever.. Vill att det ska bara L-blocket.. Inte nån praktikant att se efter.. 😛

Söta ord från dej!

