Livet på Sjövik

Ny vecka på Sjövik


Hejsan! Oj oj. Den här veckan har det gått fort på skolan. 🙂

I måndags 13/10, så hade vi sovmorgon, eftersom vi var kvar på skolan under helgen. Jag gick upp kl 7 och åt frukost kl 7:30.
Tog de lugnt fram till fikat kl 10. 😉
Efter fikat kl 10:30 hade vi svenska.
Kl 12 lunch.
Jag fick post av Elin  under veckan. Tror att jag fick den i måndags.
kl 13:15 gjorde vi kebab. Det var gott, men lite starkt. 😛 Jag är inte så van med stark mat.

10177477_1499847876929671_2480749089570235660_n

I tisdags hade vi drama. Vi hade olika lekar och lyssnade på ovanliga låtar. Jag tyckte att det lät illa. Haha 😀
Kl 9:40 hade musiklinje uppträdande i kapellet. Hade fortfarande ont i öronen, eftersom jag har känslig hörsel. :/
Fika kl 10.
Efter fikat hade vi hälsa. Vi pratade om tänder osv. 🙂 Nästa vecka ska vi prata om kost.
Kl 12 lunch.

1779157_1504394989808293_7028853188201098513_n
Svenska och matematik efter lunchen
Sista lektionen hade vi engelska.
På kvällen på tisdags-aktiviteten va det cappella i kapellet. Mys! 😀
Älskar cappella.

I onsdags, hade vi textil på förmiddagen. En del syr, en del vävar och en del sticker.. Alltså med garn. Jag håller med på med att sticka en halsduk.
Kl 10 fika.
Efter fika var det textil igen. Ojämn vecka är det färg och form, och jämn vecka är det textil. 🙂 Yey!
Vi tog en tidigt lunch. Det bjöds på soppa och glass 😀
Efter lunchen åkte vi med klassen till Hedemoras trafikskola, fick lite information om körkort osv, för dem som ska ta körkort någon gång i framtiden. 🙂
När vi kom tillbaka till skolan igen hade vi engelska.

På kvällen tvättade jag kläder. Känner mej så duktig! ^_^ Utan nån hjälp!

Idag så hade vi innebandy med L-blocket! Yey! Har inte haft innebandy, sen jag slutade i gymnasiet. 🙂 Så det var kul.
Fick en smäll på tummen med innebandyn klubban. Men det gick över. Kort där efter på knät. >_< Aj! Men de gick över sen. Och till sist på bröstkorgen. Aaj!
Jag tror att jag får blåmärken.. 😛

Men så är det när man spelar innebandy. Kompisarna är så schysta, när man gör illa sig på nån sport, så kommer de fram och kollar hur man mår.. 🙂 Det gillar jag! Ni är bäst! ❤

Efter idrotten duschning!
Kl 12 har vi lunch.
Efter lunchen har vi livs kunskap. 🙂

Idag på skolan har vi skolfotografering. Vi är de sista som ska bli fotograferade, kl 13:30.
Städning har min grupp idag, medan de andra träslöjd. På kvällen ska vi bada på badhuset med boendet, L-blocket. Det ska bli toppen! Ha de så fint alla! 

kram från Ellen

4 thoughts on “Ny vecka på Sjövik

  1. Oj, jag är imponerad! Jag hade nog aldrig gått upp sju om första lektionen var halv elva! 😉

    Jag måste också tvätta nu. Sex maskiner. :3

Söta ord från dej!

